magistrsko delo
Živa Rizmal (Avtor), Suzana Košir (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo obravnava reprezentacije dečkov in deklic v katalogih igrač Baby Center, izdanih med letoma 2010 in 2020. Igrače in njihovo oglaševanje predstavljajo pomemben vidik spolne socializacije, saj na otroke prenašajo družbene norme, vrednote in ideologije, vezane na spol. Namen zaključnega dela je raziskati, v kolikšni meri in na kakšen način so reprezentacije dečkov in deklic v izbranih katalogih igrač spolno (stereo)tipizirane in ali je v obdobju desetih let že prišlo do kakšnega premika k bolj spolno nevtralnemu oglaševanju igrač. Izvedli smo kvalitativno in kvantitativno analizo fotografij otrok. Izsledki raziskave kažejo, da so reprezentacije otrok v izbranih katalogih igrač večinsko spolno (stereo)tipizirane. Skladno s pričakovanji se dečki najpogosteje pojavljajo s stereotipnimi moškimi igračami, deklice pa s stereotipnimi ženskimi igračami. Raziskava je pokazala, da obstajajo manjši premiki k spolno nevtralnemu oglaševanju igrač, vendar je še vedno veliko več spolno (stereo)tipiziranih kot spolno nevtralnih oglasov. Reprezentacije dečkov in deklic, ki potencialno razbijajo spolne stereotipe, smo večinoma našli v katalogih, izdanih med letoma 2015 in 2020. V prihodnje bi bilo smiselno spodbuditi oglaševalce, da dajo večjo vlogo spolno nevtralnim oglasom igrač.

Ključne besede

magistrska dela;oglaševanje igrač;spol;spolni stereotipi;spolna socializacija;reprezentacije;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [Ž. Rizmal]
UDK: 316.346.2-053.2:[659.1:688.72](043.2)
COBISS: 75329539 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 350
Št. prenosov: 94
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Representation of gender in advertising in selected toy catalogues
Sekundarni povzetek: The master's thesis considers the representations of boys and girls in Baby Center's toy catalogues published between 2010 and 2020. Toys and their advertising represent an important aspect of gender socialization, as they transmit social norms, values, and ideologies relating to gender. The purpose of this thesis was to research to what extent and in what way are representations of boys and girls in selected toy catalogues gender (stereo)typified and whether any progress towards more gender-neutral toy advertising has been made in the past ten years. We conducted a qualitative and quantitative analysis of photographs of children. The research findings show that children's representations in selected toy catalogues are mostly gendered. As expected, boys most often appear with stereotypical male toys and girls with stereotypical female toys. Research showed that there are slight shifts to gender-neutral toy advertising; however, there are still excessively more gendered-typed than gender-neutral ads. Representations of boys and girls that potentially break gender stereotypes were mostly found in catalogues published between 2015 and 2020. In the future, it would be reasonable to encourage advertisers to attribute a greater role to gender-neutral toy advertisements.
Sekundarne ključne besede: master thesis;toy advertising;gender;gender stereotypes;gender socialization;representations;Igrače;Oglaševanje in otroci;Študije spolov;Socializacija;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za sociologijo
Strani: XI f., 121 str.
ID: 13218425