Maja Turnšek (Avtor), Dejan Jontes (Recenzent), Irena Bačlija (Recenzent)

Povzetek

Monografija kritično reflektira aktualno raziskovanje filmskega turizma. Čez analizo presekov zgodovinskih, disciplinarnih in predvsem paradigmatskih razlikovanj identificira štiri osrednja polja raziskovanja. Poenostavljeno jih lahko razdelimo glede na njihovo osrednje raziskovalno vprašanje, s tem pa tudi teoretsko podstat in raziskovalne metode vsakega izmed pristopov: (a) Kaj mediji počnejo s turisti? (b) Kaj (potencialni) turisti počnejo s filmi? (c) Kaj akterji destinacije počnejo filmom in turistom? Ter končno (d) Kako celostno zaobjeti kompleksno soodvisnost med mediji, turisti in destinacijo? Avtorica čez poglobljeno analizo vsakega izmed pristopov identificira predvsem slepe pege v aktualnem raziskovanju in teoretski imaginaciji filmskega turizma in popularne kulture. Pri tem čez celotno monografijo zagovarja tezo, da lokalne turistične skupnosti niso ne pasivne in ne brez moči vplivanja v današnjem medijatiziranem svetu. Nasprotno: gre za soodvisen odnos ustvarjanja kraja, kjer je v analizo v prvi vrsti treba vključevati družbeno konstrukcijo prostora in s tem vlogo destinacijskega managementa.

Ključne besede

destinacijski management;filmski turizem;turizem popularne kulture;zgodbarjenje v turizmu;podoba destinacije;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.01 - Znanstvena monografija
Organizacija: UM FT - Fakulteta za turizem
Založnik: Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba
UDK: 338.48:791.4(0.034.2)
COBISS: 93600003 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISBN: 978-961-286-558-0
Št. ogledov: 147
Št. prenosov: 37
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Film Tourism and Popculture Tourism
Sekundarni povzetek: The monograph critically reflects on current research in film tourism and popular culture tourism. Simplified, we can distinguish amongst four main approaches to researching these phenomena according to their central research question, reflecting the differences in theories and research methods applied: (a) What effects do the media have for tourists? (b) How do the (potential) tourists use films and popular culture? (c) What is the active role of film tourism destinations in relation to pop culture industry and tourists? And finally (d) How to analyse the complex interdependence between media, tourists, and the destination? Through an in-depth analysis of the approaches and related plethora of theories, the author reflects on the blind spots in the current research and theoretical imagination of film tourism. Throughout the monograph, she defends the thesis that local tourism communities are not only passive and powerless recipients of media content, but active co-creators in the placemaking processes. The analysis of film tourism and popular culture tourism must thus necessarily include the social construction of space and the active role of destination management in this process.
Sekundarne ključne besede: film tourism;popularculture tourism;destination image;destination management;storytelling in tourism;
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (III, 156 str.))
DOI: 10.18690/um.ft.1.2022
ID: 14294123
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, destinacijski imidž Birminghama i Dudleyja među hrvatskim gledateljima serije Peaky Blinders
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
, diplomsko delo univerzitetnega študija