diplomsko delo
Danijel Filipović (Avtor), Matija Marolt (Mentor), Žiga Lesar (Komentor)

Povzetek

Arheološka najdišča lahko prinesejo odkritja, ki nas fascinirajo in nam ponudijo vpogled v nekaj, kar je že dolgo pozabljeno in zapuščeno. Najdbe zahtevajo veliko pazljivosti in skrbi, saj je njihova ohranjenost zelo pomembna. V tem delu se tega problema lotimo s pomočjo digitalne rekonstrukcije najdenih ostankov v obliki 3D modelov. Ta pristop nam omogoča lažjo prenosljivost, shrambo in vzdrževanje ohranjenosti arheološke dediščine. Medtem ko nam ostanki in najdišča ponujajo dober vpogled v preteklost, nam ne morejo omogočiti izkušnje, ki bi nas postavila v takratni svet. To bomo zapolnili s tehnologijo navidezne resničnosti. Rezultat diplomskega dela je interaktivna vizualizacija arheološkega najdišča, ki s pomočjo igrifikacije in tekmovalnosti uporabniku ponuja potopitveno, a tudi zabavno izkušnjo.

Ključne besede

arheološko najdišče;arheološka dediščina;digitalna rekonstrukcija;3D modeli;vizualizacija;visokošolski strokovni študij;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FRI - Fakulteta za računalništvo in informatiko
Založnik: [D. Filipović]
UDK: 004.032.6:902(043.2)
COBISS: 98149123 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 139
Št. prenosov: 32
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Interactive visualisation of an archeological site in virtual reality
Sekundarni povzetek: Archeological sites can uncover secrets, which fascinate us and offer an insight into the long forgotten and abandoned. Preservation of the quality of the relics requires a substantial amount of care. In this thesis, we tackle this problem with the help of digital reconstruction in the shape of 3D models. This approach allows us to transfer, store and maintain the archeological heritage with ease. While relics and archeological sites offer us a good insight into the past, they can’t deliver an experience which would truly place us in a world from which they were used. We will fill this gap with the help of virtual reality. The product of my diploma is an interactive visualization of an archeological site, which offers an immersive, but also – with the help of gamification and competitiveness – fun experience.
Sekundarne ključne besede: virtual reality;visualization;archeological site;interactive visualization;computer science;computer and information science;diploma;Navidezna resničnost;Večpredstavnost;Arheologija;Računalništvo;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1000470
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za računalništvo in informatiko
Strani: 78 str.
ID: 14545347