zaključna seminarska naloga
Pia Miklič (Avtor), Nataša Kavčič (Mentor)

Povzetek

Cilj zaključnega seminarskega dela je spremljati razvoj motiva Maria orans v okviru samostojnih in večfiguralnih upodobitev v starokrščanski umetnosti in hkrati ugotoviti (prezrto) pomembno vlogo, ki jo je zavzemala Devica Marija v očeh starokrščanskega vernika. Ob upoštevanju vsakokratnega kulturno-zgodovinskega ozadja, preko navezovanja na pogansko umetnost in upoštevanja apokrifnih besedil, je v nalogi orisana podlaga za nastanek in razvoj podob Marije v gesti orante. Izbrane upodobitve so predmet ikonografske analize, ki odkriva, da je v okviru obravnavanega motiva zaradi premalo raziskanega področja veliko neznank, ki onemogočajo zanesljivo interpretacijo določenih upodobitev. Analiza literature in samih upodobitev razkriva tudi Marijino izjemno vlogo Božje matere, predstavnice Cerkve in celo duhovnice oz. svečenice.

Ključne besede

umetnostna zgodovina;starokrščanska umetnost;ikonografija;oranta;Devica Marija;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [P. Miklič]
UDK: 7.04:27-312.47
COBISS: 110888195 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 208
Št. prenosov: 61
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Images of Virgin Mary as Orant in Early Christian Art
Sekundarni povzetek: The goal of the final seminar work is to observe the development of the Maria orans motif within independent and multi-figure depictions in Early Christian Art and at the same time identify the (neglected) important role portrayed by the Virgin Mary in the eyes of an early Christian believer. Taking into account the cultural and historical background, considering the relation to pagan art and the study of apocryphal texts, the thesis outlines the basis for the emergence and development of images of Mary in the gesture of orant. Selected depictions are subject of iconographic analysis, which reveals that there are many unknowns within the considered motif due to insufficient research, which make it impossible to reliably interpret certain depictions. The analysis of the literature and the depictions themselves also reveals Mary's exceptional role as the Mother of God, the representative of the Church and even the priestess.
Sekundarne ključne besede: art history;Early Christian Art;iconography;orant;Virgin Mary;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za umetnostno zgodovino
Strani: 42 str.
ID: 14610495