zaključna seminarska naloga
Špela Rak (Avtor), Nataša Kavčič (Mentor)

Povzetek

Cilj zaključne seminarske naloge je osvetliti razvoj motiva Kristusovega rojstva v starokrščanskem obdobju in hkrati opredeliti kulturne in zgodovinske okoliščine, ki so spodbudile razvoj obravnavanega motiva. Naloga temelji na predpostavki, da krščanska umetnost pri upodabljanju motivov ni le slepo sledila kanoničnim zapisom Stare in Nove zaveze, temveč je iskala navdih tudi v apokrifnih besedilih in se močno opirala na izpostavljene teološke debate ekumenskih koncilov, jih ozaveščala in razlagala. S pomočjo izbranih upodobitev in njihove ikonografske analize naloga odkriva in pojasnjuje razlike, ki so se izrazile v upodabljanju motiva Kristusovega rojstva na Zahodu in Vzhodu, pred in po Efeškem koncilu leta 431.

Ključne besede

umetnostna zgodovina;ikonografija;starokrščanska umetnost;ekumenski koncili;efeški koncil;Kristusovo rojstvo;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [Š. Rak]
UDK: 7.04:27-312.1"05"(043.2)
COBISS: 211258883 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 18
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The Motif of Christ's Birth in Early Christian Art
Sekundarni povzetek: The goal of the final seminar work is to observe the development of the Nativity motif in the period of Early Christian Art and at the same time identify the cultural and historical circumstances that stimulated the development of this motif. The assignment is based on the assumption that in depicting the motif, Christian Art did not blindly followed the canonical writings of the Old and New Testaments, but sought inspiration from Apocryphal texts and drew heavily on, informed and interpreted the theological debates highlighted by the Ecumenical Councils. Through a selection of images and their iconographic analysis, the thesis reveals and explains the differences that have been expressed in the depiction of the motif of the Nativity in the West and the East.
Sekundarne ključne besede: art history;iconography;Ecumenical Councils;Council of Ephesus;Slovenia;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1011026
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za umetnostno zgodovino
Strani: 46 str.
ID: 25258616