magistrsko delo
Janja Dovnik (Avtor), Katarina Habe (Mentor), Olga Denac (Komentor)

Povzetek

Namen magistrskega dela je predstaviti, kako pomemben in vsestranski vpliv imajo za otrokov celostni razvoj glasba in glasbene dejavnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela najprej podrobno predstavimo celostni razvoj otroka, nato glasbeni razvoj otroka in razvoj njegovih glasbenih sposobnosti. V nadaljevanju sledi podrobnejša predstavitev razvoja glasbenih sposobnosti v predšolskem obdobju in različne teorije razvoja osebnosti v povezavi z razvojem glasbenih sposobnosti. Nato bomo predstavili stopnje glasbenih sposobnosti ter njihovo strukturo, otrokove glasbene sposobnosti v posameznih obdobjih razvoja (novorojenček, zgodnje otroštvo, srednje otroštvo). Podrobneje bo predstavljen vpliv glasbe na vzgojo otroka ter vpliv glasbe in glasbenih dejavnosti na njegov celostni razvoj. V nadaljevanju magistrskega dela sledi podrobnejša predstavitev vpliva glasbe na posamezno področje otrokovega razvoja (afektivno-socialni; psihomotorični; kognitivni). Na koncu teoretičnega uvoda pa bomo predstavili funkcijo glasbene vzgoje pri celostnem razvoju otroka ter vpliv glasbe in glasbenih dejavnosti na otroke s posebnimi potrebami. V empiričnem delu smo želeli preučiti učinke glasbenih dejavnosti na celostni razvoj predšolskih otrok. Raziskava je bila izvedena s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, ki ga je izpolnilo 150 strokovnih delavcev v vrtcih iz različnih slovenskih regij. Raziskava je pokazala, da se strokovni delavci zaposleni v Slovenskih vrtcih zelo pogosto poslužujejo glasbenih dejavnosti za spodbujanje celostnega razvoja otroka. Dobljeni rezultati so pokazali, da se strokovni delavci v vrtcih zavedajo pomena glasbe za celostni razvoj predšolskih otrok.

Ključne besede

magistrska dela;glasba;celostni razvoj;vrtci;pomen glasbenih dejavnosti;glasbeni razvoj;otroci s posebnimi potrebami;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [J. Dovnik]
UDK: 373.2.015.31:78(043.2)
COBISS: 105664259 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 220
Št. prenosov: 49
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Music as a means of encouraging integrated development in pre-school children
Sekundarni povzetek: The purpose of the master's thesis is to present how important and comprehensive is the impact of music and musical activities on children's holistic development. The theoretical part of the master's thesis presents the holistic development of children, their musical development and the development of their musical abilities. What follows is a more detailed presentation of the development of musical abilities in the preschool period and various theories of personality development in connection with the development of musical abilities. Then the levels of musical abilities and their structure are presented as well as children's musical abilities in different periods of their development (infancy, early childhood, middle childhood). The influence of music on the upbringing of a child and the influence of music and musical activities on his or her overall development will be presented in more detail. A more detailed presentation of the impact of music on each area of child's development (affective-social, psychomotor, cognitive) is presented. At the end of the theoretical part, the function of music education in the holistic development of the child and the impact of music and musical activities on children with special needs are shown. In the empirical part, the effects of musical activities on the holistic development of preschool children have been studied. The research has been conducted with the help of an online questionnaire filled out by 150 kindergarten teachers from different Slovene regions. The research has shown that professionals employed in Slovene kindergartens very often use musical activities to facilitate the holistic development of the child. The obtained results have shown that kindergarten teachers are aware of the importance of music for the overall development of preschool children.
Sekundarne ključne besede: master theses;music;holistic development;kindergartens;importance of musical activities;music development;children with special needs;Predšolska vzgoja;Glasbena vzgoja in izobraževanje;Razvoj otroka;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (89 str.))
ID: 14640162