pregled literature
Katja Cerar (Avtor), Sonja Hlebš (Recenzent), Renata Vauhnik (Mentor)

Povzetek

Uvod: Šolska torba je pripomoček, ki ga uporabljajo skoraj vsi otroci in mladostniki, ki obiskujejo šolo. Njeni uporaba in teža pa lahko močno vplivata na držo telesa ter ob preveliki obremenitvi tudi povzročata bolečino, saj je v uporabi skoraj celotno leto. Namen: Z diplomskim delom smo želeli na podlagi pregleda strokovne in znanstvene literature ugotoviti, kakšen je vpliv nošenja šolskih torb na držo otrok. Metode dela: Članke smo iskali v podatkovni bazi PubMed in jih na podlagi vključitvenih in izključitvenih kriterijev izbrali osem. Rezultati: Rezultate raziskav smo razdelili na dva dela. V prvem so raziskave proučevale povezanost uporabe šolske torbe z mišično-skeletno bolečino s pomočjo meritev ter vprašalnikov. V drugem delu pa so raziskovalci spremljali spremembe v drži telesa glede na obremenitve šolske torbe. Meritve so opravljali s pomočjo kamer in označevalnih točk na predelih telesa. Razprava in zaključek: Na podlagi rezultatov smo ugotovili, da je povprečna masa šolskih torb v večini raziskav presegla priporočenih 10 % telesne mase. Prav tako so bili pri več kot polovici sodelujočih otrok prisotni bolečina, povzročena s strani uporabe šolske torbe, ter spremembe v velikosti kraniovertebralnega kota. Ta se je pri vseh štirih raziskavah zmanjšal, kar pomeni, da je prišlo do spremembe drže telesa. Omenjene spremembe so zaskrbljujoče, saj so uporabniki šolskih torb otroci in mladostniki, katerih telesna drža se šele oblikuje. Ob napačnih obremenitvah lahko pride do trajnih deformacij kostno-živčno-mišičnega sistema.

Ključne besede

diplomska dela;fizioterapija;otroci;šolske torbe;teža;nahrbtniki;telesna drža;bolečina;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL ZF - Zdravstvena fakulteta
Založnik: [K. Cerar]
UDK: 615.8
COBISS: 101218819 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 212
Št. prenosov: 82
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Bad posture and pain due to the heavy school bags
Sekundarni povzetek: Intruduction: A school bag is a gadget used by almost all children and adolescnets who attend school. Use of school bag and its weight can have a great impact on the posture of the body and also can cause pain when overloaded, as it is in use almost all year round. Purpose: Based on the review of specialized and scientific literature, the purpose of this thesis was to ascertain effects of carrying school bags on children's posture. Methods: Search for studies was performed in the PubMed database and the review includes eight studies which met the inclusion and exclusion criteria. Results: The studies results were divides into two parts. In the first part studies examined association of school bag use with musculoskeletal pain using measurements and questionnaires. In the second part, the researchers measured changes in body posture according to school bag loads. Measurements were performes using cameras and marking points on areas of the body. Discucion and conclusion: Based on the results, we found that the average weight of school bags in most studies exceeded the recommended 10% of body weight. Also, more than half of the participating children had pain by the use of a school bag and changes in the size of the craniovertebral angle, which decreased in all four studies, which cause a change in body posture. These changes are worrying, as the users of school bags are children and adolescnets whose posture is still being formed and that permanent deformations of the muscoloskeletal system can occur wtih the wrong loads.
Sekundarne ključne besede: diploma theses;physiotherapy;children;schoolbags;weight;backpacks;body posture;pain;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Dipl. delo, Univ. v Ljubljani, Zdravstvena fak., Oddelek za fizioterapijo
Strani: 22 str.
ID: 14673448