ǂthe ǂconnection between international and Slovenian higher education policy discourse

Povzetek

The contemporary economic imaginary of the ‘knowledge-based economy’ is changing the perception of higher education in Europe. The goals of higher education are changing and reform of institutions is predicted. The present article examines these reforms and conceptualisations of higher education by presenting the results of discourse analysis of 47 international policy documents at the European level and two comprehensive national strategies of the Republic of Slovenia for higher education, research and innovation. Based on the analysis of the European documents, the article suggests that two main discourses are constructed: a) ‘the research-based society and economy’, and b) ‘reforming the university’. These present the emergence of a new idea of higher education at the international and national levels. The article investigates the extent to which these discourses are present in Slovenian higher education policy. The findings show that Slovenian discourse hesitates to embrace them fully. In particular, the idea of the managerial university is marginal in Slovenian discourse.

Ključne besede

visoko šolstvo;izobraževalna politika;šolske reforme;Slovenija;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 378:37.014
COBISS: 9514057 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-9719
Matična publikacija: CEPS journal
Št. ogledov: 1878
Št. prenosov: 239
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Kompleksnost prenosa diskurzov v politike
Sekundarni povzetek: Zdajšnji ekonomski imaginarij »ekonomije, ki temelji na znanju«, spreminja percepcijo visokega šolstva v Evropi. Spreminjajo se cilji visokega šolstva in napovedujejo se reforme institucij. V prispevku so analizirane te reforme in konceptualizacija visokega šolstva, tako da predstavimo izsledke diskurzivne analize 47 mednarodnih političnih dokumentov na evropski ravni in dveh celovitih visokošolskih, raziskovalnih in inovacijskih strategij. Na osnovi analize evropskih dokumentov članek nakaže, da sta izoblikovana dva glavna diskurza: a) »družba in ekonomija, ki temeljita na raziskovanju«, in b) »reformiranje univerze«. Diskurza predstavljata pojav nove ideje visokega šolstva na mednarodnih in nacionalnih ravneh. Članek preverja obseg, v katerem sta diskurza prisotna v slovenskih visokošolskih politikah. Izsledki kažejo, da je slovenski diskurz zadržan do tega, da bi ju popolnoma sprejel. Še zlasti ideja menedžerske univerze je v slovenskem diskurzu marginalna.
Sekundarne ključne besede: higher education;educational policy;knowledge;visokošolsko izobraževanje;politika vzgoje in izobraževanja;znanje;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 9-28
Letnik: ǂVol. ǂ2
Zvezek: ǂno. ǂ4
Čas izdaje: 2012
DOI: 10.26529/cepsj.277
ID: 1485086
Priporočena dela:
, ǂthe ǂconnection between international and Slovenian higher education policy discourse
, ǂan ǂanalysis of current sector reforms in the Austrian school system
, ǂthe ǂcase of Serbia in the first decade of the 21st century