diplomsko delo

Povzetek

V okviru zaključnega dela smo preverjali značilnosti pripovedovanja šestletnikov. Najprej smo v teoretičnem delu predstavili govorni razvoj v predšolskem obdobju, in sicer od pred jezikovnega do jezikovnega obdobja. Omenili smo dejavnike, ki vplivajo na govorni razvoj ter kako ga spodbujamo v različnih okoljih. Poudarek smo namenili otrokovemu pripovedovanju zgodbe; koherenci in koheziji, razvoju pripovedovanja zgodbe ter dejavnikom, ki vplivajo na pripovedovanje. Predstavili smo tudi socialne zvrsti slovenskega jezika, kjer smo izpostavili prleško narečje. V empiričnem delu je sodelovalo 12 otrok, starih 6 let. Skupaj smo prebrali ljudsko pravljico Janček ježek, nato so imeli 10 dni časa, da so jo doma prebrali skupaj s starši. Po dogovorjenem času so s pomočjo slikanice zgodbo pripovedovali. Njihove zgodbe smo posneli z diktafonom, jih natančno pretipkali in jih analizirali iz različnih vidikov: obnovitev bistva vsebine zgodbe, raba knjižnega ali neknjižnega jezika, raba besednih vrst ter dolžina pripovedovane zgodbe v številu povedi. Rezultati so pričakovano pokazali, da so skoraj vsi otroci zajeli bistvo zgodbe ter da je največkrat uporabljena besedna vrsta bil samostalnik. Dolžina pripovedovanj je bila pod našimi pričakovanji, povprečno so otroci v svoji zgodbi uporabili 17,8 povedi. Presenetilo nas je, da so otroci v svojem pripovedovanju v večini uporabljali knjižni jezik in vključili le nekaj narečnih besed. Pričakovali smo, da bodo otroci veliko več govorili v narečju, saj ga v svojem vsakdanjem govoru uporabljajo večino časa.

Ključne besede

diplomska dela;razvoj govora;pripovedovanje ob slikanici;prleško narečje;predšolski otroci;Janček ježek;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [P. Slekovec]
UDK: 373.2:808.543:821.163.6-343(043.2)
COBISS: 109398531 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 68
Št. prenosov: 36
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Characteristics of narrative of 6-year-olds on illustrations in the picture book The Boy Who Became a Hedgehog (Janček ježek)
Sekundarni povzetek: In this thesis, we examine the characteristics of storytelling in 6-year-old children. The theoretical framework introduces speech development in the preschool period from the pre-linguistic to the linguistic stage. In this chapter, we also present factors that affect speech development, and how the latter can be encouraged in different settings. The main focus of this capter is the children's storytelling; coherence and cohesion, narrative arc, and factors that influence storytelling. In addition, we also introduce social genres of the Slovenian language, highlighting the Prlekija dialect. 12 children aged 6 years took part in the empirical research. First, we read the folk tale Janček ježek together, and afterwards they were given 10 days to read the tale again, this time with their parents. After an agreed period of time, the children retold the story with a picture book at the kindergarten. Their stories were recorded with a voice recorder, transcribed, and analyzed in various aspects; the summary of the essence of the story, the use of standard or colloquial language, the use of the parts of speech, and the story’s length in the number of sentences. The results confirmed our assumptions; firstly, almost all children managed to capture the essence of the story, and secondly, the most often used part of speech was the noun. On the contrary, the length of the stories was below our expectations; only 17.8 sentences were used in a story on average. We were surprised by the fact that the children mostly opted for standard language and included only a few dialectal expressions. We had expected the children to mostly speak in their dialect, as it dominates their everyday speech.
Sekundarne ključne besede: theses;speech development;storytelling with picture books;the Prlekija dialect;preschool children;Janček ježek;Razvoj otroškega govora;Pripovedovanje zgodb;Predšolski otroci;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 63 str.))
ID: 14881452