diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu z naslovom Zmožnost pripovedovanja ob sliki pri dve- in triletnih otrocih smo s pomočjo določene literature v teoretičnem delu najprej predstavili razvoj govora ter dejavnike, ki vplivajo na sam razvoj. V nadaljevanju smo se osredotočili na besedišče pri otrocih, kako lahko spodbujamo otrokov govor v vrtcu in na sam razvoj pripovedovanja otrok v predšolskem obdobju. V drugem delu, to je v empiričnem delu, so pri vsakem otroku predstavljeni in interpretirani rezultati začetnega in končnega preverjanja. Z raziskavo smo želeli ugotoviti razliko oziroma napredek otrok v pripovedovanju med začetnim in končnim preverjanjem, in sicer v številu uporabljenih besed in besednih vrst ter v tvorjenju povedi. Obe preverjanji sta bili izvedeni v razmahu petih mesecev, pri obeh smo tudi uporabili enak inštrumentarij, saj smo le na ta način pridobili realne rezultate samega napredka otrok. Pridobljeni rezultati so pri otrocih, starih od dveh do treh let, pokazali napredek med začetnim in končnim preverjanjem v zmožnosti pripovedovanja ob sliki. Pri nekaterih otrocih smo opazili velik napredek, pri nekaterih pa nekoliko manjšega.
Ključne besede
magistrska dela;razvoj govora;tvorjenje povedi;pripovedovanje;besedne vrste;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[N. Brajnik] |
UDK: |
373.2:159.946.3:808.543(043.2) |
COBISS: |
151806723
|
Št. ogledov: |
6 |
Št. prenosov: |
1 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The Ability of Storytelling next to a Picture in Two and Three Year Old Children |
Sekundarni povzetek: |
In the diploma work entitled The Ability of Storytelling next to a Picture in Two and Three Year Old Children, we first presented in the theoretical part, with the help of certain literature, the development of speech and the factors influencing the development itself. In the following, we focused on children's vocabulary, how we can encourage children's speech in kindergarten and the development of children's storytelling in the preschool period. In the second part, i.e. in the empirical part, the results of the initial and final test are presented and interpreted for each child. With the research, we wanted to determine the difference or children’s progress in storytelling between the initial and final test, namely in the number of words and word types used and in the formation of sentences. Both tests were carried out over a span of five months, and we used the same instrumentation for both, as this was the only way we could obtain realistic results of the children's progress. The obtained results showed an improvement between the initial and final tests in children aged two to three in the ability to narrate next to a picture. We have seen great progress in some children, and somewhat less in some. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;speech development;sentence formation;storytelling;word types;Predšolska vzgoja;Razvoj otroškega govora;Pripovedovanje;Predšolski otroci;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 69 str.)) |
ID: |
18473124 |