Povzetek

Namen prispevka je prikazati razvojno dinamiko v opisu pravorečja v dveh učbenikih slovenščine kot tujega jezika. Učbenika povezujejo: avtorji, učitelji slovenščine, uporabniki, češki študenti, in gradivo, pravorečje slovenskega knjižnega jezika. Razlike v opisu so odraz nastanka: učbenik Jožefa Skrbinška je iz začetka tridesetih, Albine Lipovec in Jana Petra pa iz srede sedemdesetih let 20. stoletja.

Ključne besede

slovenščina;slovenščina za tujce;slovenščina kot drugi jezik;češčina;primerjava;učbeniki za tujce;Skrbinšek;Josef;1878-1938;Lipovec;Albina;1943-;Petr;Jan;1931-1989;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 811.163.6
COBISS: 44124931 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 66
Št. prenosov: 30
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: The purpose of the article is to present the dynamics of the development of descriptions of orthoepy in two textbooks of Slovene as a foreign language. The textbooks bring together the author, the teacher of Slovene, the users, Slovene beginners, and the orthoepy of the Slovene formal language. Differences in the description of the orthoepy reflect the time of their creation: the textbook by Jožef Skrbinška dates from the early Thirties, while Albina Lipovec and Jan Peter from the mid-Seventies.
Sekundarne ključne besede: Slovenian;Slovenian for foreign speakers;Slovenian as a second language;Czech language;comparison;textbooks for foreign speakers;
Strani: Str. 197-204
DOI: 10.4312/Obdobja.38.197-204
ID: 15891197
Priporočena dela:
, didaktična igra za učenje slovenščine kot tujega jezika s posebnim poudarkom na jeziku javne domene