(diplomsko delo)
Tadeja Hajdinjak (Avtor), Majda Pajnkihar (Mentor), Metka Harih (Komentor)

Povzetek

Povpraševanje in zanimanje za pacientove pravice čedalje bolj narašča in prav je tako, saj ni človeka, ki se ne bi kdaj znašel v vlogi pacienta in nepoznavanje pravic lahko močno vpliva na zdravstveno obravnavo in posredno tudi na zdravstveno stanje pacienta. Z letom 2008 je v veljavo stopil Zakon o pacientovih pravicah (ZPacP), katerega glavni namen je zagotoviti enakopravno, kakovostno in varno zdravstveno oskrbo. V diplomskem delu je podrobno opredeljen pojem pravice pacientov in prikazano kako se le-ta obnese v kliničnem okolju s strani pacientov in zdravstvenih delavcev. Prav tako smo opredelili komunikacijo v odnosu pacient – zdravstveno osebje, saj pravilna in natančna komunikacija predstavljata bistveni element nudenja zdravstvene oskrbe in pomoči. Namen diplomskega dela je prikazati seznanjenost pacientov in zdravstvenih delavcev s pravicami pacientov ter upoštevanje pacientovih pravic v klinični praksi. Raziskovalna metodologija. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Tehnika zbiranja podatkov je bil delno zaprt vprašalnik. Raziskava, ki je potekala v eni od zdravstvenih institucij v Sloveniji je zajemala 100 pacientov in 100 zaposlenih, ki so starejši od 18 let. Razprava in sklep. Rezultati raziskave kažejo, da polovica pacientov in zdravstvenih delavcev ne pozna pravic pacientov. Pravice so na mnogih področjih kršene, ne da bi se sploh zavedali tega. Pacienta moramo obravnavati humano, celostno in profesionalno, ne glede na čas in prostor. Za profesionalen odnos je pomembna tudi dobra komunikacija, ki zmanjša nelagodje pacienta med bolnišnično obravnavo, s tem pa se zmanjša tudi nezadovoljstvo pacientov.

Ključne besede

Zakon o pacientovih pravicah;pravice;pacienti;kršitev;zdravstvena oskrba;medicinske sestre;zdravstveni pooblaščenec;varuh pacientovih pravic;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Založnik: [T. Hajdinjak]
UDK: 342.7:616-052
COBISS: 1856420 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2530
Št. prenosov: 428
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Patients' rights in clinical practice
Sekundarni povzetek: The interest in patient rights has been constantly increasing since from time to time we all find ourselves in the role of a patient and a lack of knowledge of these rights can have considerable impact on medical treatment and indirectly also on the medical condition of a patient. In 2008, the Patient Rights Act (ZPacP) whose main purpose is to provide equal, quality and safe medical care entered into force. The graduation thesis defines the term of patient rights in detail and shows how they are practiced in clinical environment by patients and health care professionals. It also defines communication in the relation between the patient and health care professionals since correct and thorough communication represents the essential element in the provision of medical care and aid. The purpose of the graduation thesis is to demonstrate the familiarity of patients and healthcare workers with patient rights, and the observance of patient rights in clinical practice. Research methodology. The survey was based on quantitative methodology. Data were collected via a questionnaire using partly closed questions. The survey was conducted in one of the medical institutions in Slovenia and included 100 patients and 100 employees of the age above 18. Discussion and conclusion. The results of the survey show that half of patients do not know their rights. These rights are violated in many areas with patients not even being aware of this. Irrespective of time and space, a patient needs to be treated in humane, comprehensive and professional manner. Professional approach also depends on good communication that reduces the patient’s unease when hospitalized and thus also dissatisfaction of patients can be reduced.
Sekundarne ključne besede: Patient Rights Act;rights;violation;medical care;nurse;health care proxy;patient rights ombudsman;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Strani: VI, 73 f., 18 f. pril.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;law;jurisprudence;pravo;pravoznanstvo;public law;constitutional law;administrative law;javno pravo;ustavno pravo;upravno pravo;fundamental rights;human rights;rights and duties of the citizen;temeljne pravice;človekove pravice;pravice in dolžnosti državljana;applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;medical sciences;medicina;pathology;clinical medicine;patologija;klinična medicina;persons and personal characteristics in pathology;characteristics of the patient;osebe in osebnostne značilnosti v patologiji;značilnosti bolnika [pacienta];
ID: 15944