magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu smo proučevali stanje ravnanja in razvoja talentiranih posameznikov v izbranem podjetju. Zaključno delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem delu smo s pregledom strokovne literature prikazali teoretična izhodišča na področju ravnanja s talenti. Z metodo deskripcije smo opisali dejstva, jih v nadaljevanju povzeli ter različna mnenja avtorjev med sabo tudi primerjali. V nadaljevanju smo z vsakim prepoznanim talentom izvedli vedenjski intervju, s katerim smo pridobili informacije o stališčih, željah in potrebah posameznikov. Rezultate intervjujev smo nato strnili in na podlagi izsledkov oblikovali model za ravnanje s talenti v podjetju X ter izbranemu podjetju ponudili nasvete pri ravnanju s talenti. Naša želja je, da bi podani predlogi predstavljali doprinos k boljšemu poslovanju podjetja X – k prepoznavnosti, krepitvi blagovne znamke, inovativnosti, kreativnosti in splošni delovni učinkovitosti.
Rezultati empiričnega dela so pokazali, da je večina talentiranih posameznikov dobila občutek dobrodošlosti ob nastopu dela, nato pa jih je bila večina prepuščena samim sebi. Le trije zaposleni so bili zadovoljni s programom organizacijskega uglaševanja, saj jim je bil dodeljen mentor. Ostali pa so v nadaljevanju proces uvajanja označili kot nesistematičen in prehiter.
Nekaj intervjuvancev meni, da so deležni premalo informacij glede na področje dela, ki ga opravljajo. Pomanjkanje informacij vpliva tudi na njihovo uspešnost pri delu. To vpliva tudi na komunikacijo s strankami. Isti sogovorniki so izpostavili tudi nezadovoljstvo glede pridobivanja povratnih informacij o pričakovanjih in željah glede njihovega dela. Nihče izmed njih nima postavljenih osebnih kariernih ciljev niti ne prejemajo povratnih informacij.
Ugotovili smo, da je za večino intervjuvancev področje osebne blagovne znamke in blagovne znamke delodajalca precej nepoznano. Rezultati so kljub temu pokazali, da podjetje posameznikom ne nudi pomoči pri strateškem razvoju osebne blagovne znamke oziroma se ne zaveda niti lastne blagovne znamke.
Podjetju svetujemo, da s ciljem zadržanja talentiranih posameznikov sledi predlaganemu modelu ravnanja s talenti in prične tako z gradnjo blagovne znamke delodajalca kot ustvarjanjem blagovnih znamk talentiranih posameznikov, ki predstavljajo tako obraz kot konkurenčno prednost podjetja.
Ključne besede
talent;upravljanje talentov;poslovna uspešnost;mentorstvo;osebna blagovna znamka;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[M. Molk] |
UDK: |
005.3 |
COBISS: |
142775299
|
Št. ogledov: |
25 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The development of talent management in company x |
Sekundarni povzetek: |
In the Master’s thesis, we studied the state management and development of talented individuals in the selected company. The final work consists of the theoretical and empirical part. In the first part, we reviewed professional literature and presented theoretical backgrounds from the field of talent management. With the descriptive method, we described facts, summarized them and compared opinions of different authors. We then conducted a behavioural interview with each recognized talent and obtained information about their standpoints, desires and needs. We processed the results of the interviews and based on the findings formed a model for talent management in company X and provided advice for the selected company in the field of talent management. We wish that our suggestions would contribute to improved business activities of company X – its recognition, strengthening of the brand, innovativeness, creativity and general work efficiency.
The results of the empirical part have shown that the majority of talented individual have felt a feeling of welcome when they started working and then the majority of them were on their own. Only three employees were satisfied with the programme of organisational synchronisation, since they were assigned a mentor. Other employees described the induction process as non-systematic and too fast.
Some of the interviewees think that they receive insufficient information regarding the field of work they perform. Lack of information also influences their work performance. This also influences the communication with clients. The same respondents also stressed out dissatisfaction regarding obtaining feedback about expectations and desires regarding their work. None of them has set any career goals and they do not receive feedback.
We found that the majority of interviewees are not too familiar with the field of personal brands and brands of the employer. Despite of this, the results have shown that the company does not provide any help to individuals with the strategic development of a personal brand or is even not aware of its own brand.
We advise the company to follow the suggested model for talent management in order to keep talented individuals and thus begin to build an employer brand and create brands of talented individuals, who represent the face and competitive advantage of the company. |
Sekundarne ključne besede: |
Sposobnost;Zaposleni;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
2025-09-08 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
VIII, 76 f. |
ID: |
16056804 |