master's thesis
Povzetek
Na začetku magistrskega dela se bomo ukvarjali prav s to tematiko, torej z začetnim razvojem rap glasbe. Predvsem nas bo zanimalo, kako je ta razvoj potekal v kulturnem smislu oz. kako je afroameriška kultura vplivala na ta razvoj. Osredotočili se bomo na kulturni in tudi sociološki vidik. V magistrskem delu bomo uporabljali tudi izraz hip hop glasba. Izraz rap se je v preteklosti uporabljal bolj v komercialne namene, medtem ko ima izraz hip hop bolj kulturno ozadje. Hip hop glasba je bila med drugim pod velikim vplivom disko glasbe, saj sta obe zvrsti poudarjali ključno vlogo DJ-ja pri ustvarjanju skladb in miksov za plesalce. Medtem ko je bila zgodnja disko glasba močno povezana z afroameriško in italijansko-ameriško kulturo, ki se je razvijala predvsem v subkulturnih klubih, se je konec sedemdesetih let začel trend, kjer so prevladovale drago posnete disko pesmi, ki jih je producirala vse bolj popularna glasbena industrija. Začetna poglavja so namenjena predvsem tej tematiki. Glede hip hopa oz. rap glasbe je praktično nemogoče govoriti brez omenjanja AAVE (afroameriška različica angleškega jezika). V ZDA živi veliko Afroameričanov. Večina njihovih prednikov je bila v ZDA pripeljana zaradi suženjstva. Leta 1619 so pristali v Jamestownu in neprekinjen tok sužnjev je še naprej prihajal do leta 1808, ko je bila trgovina s sužnji ukinjena. Ti valovi afriških sužnjev niso govorili angleško, ampak svoje lokalne jezike. Ko so prispeli v ZDA, so se naučili angleščino, saj je angleščina bila prevladujoč jezik. Do danes se domneve jezikoslovcev še vedno razlikuje glede tega, kako uspešni so bili pri usvajanju novega jezika in koliko so nanj vplivali njihovi lokalni jeziki iz Afrike. V delu bomo podrobneje predstavili različne teorije nastanka AAVE in njegove slovnične ter fonetične značilnosti. Dobršen del bomo namenili tudi pomembnemu členu zgodovine rap glasbe, is sicer rivalstvu med rapom vzhodne in rapom zahodne obale ZDA. To rivalstvo se je v dobršnem delu odvijalo v devetdesetih letih dvajsetega stoletja, še posebej med letoma 1994 in 1997. Na koncu bomo dodali še poglavje, kjer bomo na kratko orisali razvoj rap glasbe v Sloveniji. Ker besedila pesmi nekako predstavljajo ogledalo družbe, se bomo besedilom še posebej posvetili v empiričnem delu, kjer bomo izpostavili nekaj izbranih skladb. Skladbe bomo med sabo primerjali in analizirali.
Ključne besede
African-American culture;AAVE;East Coast;West Coast;master theses;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2022 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[L. Kovač] |
UDK: |
811.111(73):784.66(043.2) |
COBISS: |
125308163
|
Št. ogledov: |
14 |
Št. prenosov: |
1 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Rasni, kulturni in jezikovni vidiki rap glasbe |
Sekundarni povzetek: |
At the beginning of the master's thesis, we will deal with this topic, i.e., the pioneers of the development of rap music. Above all, we will be interested in how this development took place in a cultural sense and how African-American culture influenced it. This cultural as well as sociological aspect will be present throughout the thesis. In the master's thesis, we will also use the title hip Hop music. The term rap has historically been used more for commercial purposes, while the term hip hop has a more cultural background.
Rap music was heavily influenced by disco music, among other things, as disco also emphasized the key role of DJs in creating songs and mixes for dancers. While early disco music was strongly associated with African-American and Italian-American culture, which developed mainly in subculture clubs, a trend began in the 1970s, when expensively recorded disco songs produced by the increasingly popular music industry took over. The first few initial chapters will focus on this topic. It is virtually impossible to talk about hip hop or rap music without mentioning AAVE (African-American Vernacular English). Many African-Americans are living in the US. Their ancestors, or at least most of them, came to the USA as slaves. They were brought to Jamestown, Virginia, in 1619, and then a continuous stream of slaves was present until 1808, when the slave trade was abolished. These waves of enslaved Africans did not speak English but their local languages. When they arrived in the USA, they learned English, the dominant language. Linguists' assumptions differ to this day regarding how successful they were in acquiring the new language and how much their local languages in Africa influenced them. In this thesis, we will elaborate on the different theories regarding the origin of AAVE and its grammatical and phonetic features. We will also devote a good part of the thesis to an essential part of the history of rap music, namely the rivalry between the US East Coast rap and US West Coast rap. Finally, we will add another chapter where we will briefly outline the development of rap music in Slovenia. We will focus on the lyrics in the second empirical part of the thesis, where we will highlight some of the selected songs. We will compare and analyze the compositions. We will focus more extensively on the linguistic features, as these make rap music stand out compared to other musical genres. We will also look at the specific characteristics of rap lyrics compared to different genres. |
Sekundarne ključne besede: |
afroameriška kultura;AAVE;vzhodna obala;zahodna obala;magistrska dela;Angleščina;Jezikoslovje;Rap;Afroameričani;Kultura;New York (New York, Združene države Amerike);Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za angleški jezik in književnost |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 93 str.)) |
ID: |
16473619 |