Povzetek
V prispevku opredeljujemo akcijsko raziskovanje kot dejavnik učiteljevega profesionalnega razvoja in kot del procesov zagotavljanja kakovosti dela v vzgojno-izobraževalnih institucijah. Za akcijsko raziskovanje je značilno, da ga izvajajo praktiki, torej učitelji, pogosto s pomočjo šolske svetovalne službe in mentorja, in da je usmerjeno v neposredno izboljšavo prakse. V pričujočem prispevku so analizirane poglavitne značilnosti akcijskega raziskovanja, opisan je model učiteljevega profesionalnega razvoja in predstavljeni so rezultati empirične raziskave, s katero smo ugotavljali, ali se med učitelji, ki imajo izkušnje z raziskovalnim delom, in tistimi, ki takšnih izkušenj nimajo, pojavljajo razlike v njihovi pripravljenosti za sodelovanje v raziskovalnem procesu, in v katerih fazah profesionalnega razvoja so se učitelji najbolj pripravljeni ukvarjati z raziskovanjem.
Ključne besede
akcijsko raziskovanje;učitelji;vzgoja
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2007 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije |
UDK: |
37.012 |
COBISS: |
7340361
|
ISSN: |
0038-0474 |
Matična publikacija: |
Sodobna pedagogika
|
Št. ogledov: |
2211 |
Št. prenosov: |
136 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Action research as part of the processes for assuring work quality in an educational institution |
Sekundarni povzetek: |
In the article we present action research as a factor in the teacher's professional development and as part of processes for ensuring quality in education. Action research is characteristically performed by practitioners, in this case teachers, often with the help of the school counselling service and the mentor, and directly oriented towards an improvement in practice. In the article we analyse the main characteristics of action research and the model of teachers´ professional development. We present the results of empirical research which were used to determine whether there are any evident differences between teachers who have experience in research and those without such experience in terms of their interest in participation in the research process and at which stage of professional development are those teachers who are most prepared to do research. |
Sekundarne ključne besede: |
action research;career development;quality of education;akcijsko raziskovanje;poklicni razvoj;kvaliteta izobraževanja; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 48-67 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ58 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ5 |
Čas izdaje: |
2007 |
ID: |
1737047 |