Povzetek
Problematika načrtovanja glasbene vzgoje je povezana s filozofsko razsežnost jo razvoja učnih načrtov glasbene vzgoje in je še posebno aktualna ob uvedbi Kurikuluma za vrtce (1999), ki prinaša novosti na sistemski in vsebinski ravni. Zato je sistematično spremljanje in ugotavljanje kakovosti načrtovanega kurikula nujen pogoj za uspešen vzgojno-izobraževalni proces glasbene vzgoje. V prispevku so predstavljeni rezultati prve in druge faze raziskave, v katero smo vključili 159 vzgojiteljev iz vse Slovenije. Namen raziskave je bil ugotoviti mesto in vlogo, ki jo ima glasbena vzgoja v načrtovanem kurikulu za vrtce, ter prepoznati težave, s katerimi se vzgojitelji srečujejo pri uresničevanju posameznih načel kurikula v procesu operativnega načrtovanja glasbene vzgoje. Načrtovani kurikul smo analizirali z vidika strukture, dejavnosti, ciljev, načel, vsebin, metod ter sredstev dela. Iz rezultatov raziskave lahko ugotovimo, da glasbena vzgoja na področju dejavnosti umetnost izgublja strokovno avtonomnost in da vzgojitelji pri načrtovanju vzgojno-izobraževalnega procesa glasbene vzgoje le delno uresničujejo posamezna načela kurikula.
Ključne besede
vrtci;kurikul za vrtce;načrtovanje pouka;glasbena vzgoja;predšolska vzgoja;ne zaključna dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2007 |
Tipologija: |
1.02 - Pregledni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije |
UDK: |
37.016 |
COBISS: |
15315976
|
ISSN: |
0038-0474 |
Matična publikacija: |
Sodobna pedagogika
|
Št. ogledov: |
1979 |
Št. prenosov: |
185 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Analysis of the planned kindergarten curriculum in the field of music education |
Sekundarni povzetek: |
Issues concerning the planning of music education are connected with the philosophical dimension of the development of music curricula and are especially topical in connection with the introduction of the Kindergarten Curriculum (1999), bringing novelties at the system and contents levels. Therefore, the systematic monitoring and determination of the quality of the planned curriculum is indispensable for a successful education process in the music field. The article presents the results of the first and second stages of research in which we included 159 kindergarten teachers from all of Slovenia. The purpose of the research was to determine the place and role of music education in the planned kindergarten curriculum and to identify any problems encountered by kindergarten teachers in the implementation of individual principles of the curriculum as part of the operative planning of music education. We analysed the planned curriculum in terms of structure, activities, goals, principles, contents, methods and means of work. The results of the research show that music education in the field of art is losing its professional autonomy and that in the planning of the music education process kindergarten teachers are only partially implementing individual curriculum principles. |
Sekundarne ključne besede: |
kindergarten;kindergarten curricul;planning of the education process;music education;pre-school education;Predšolska vzgoja;Izobraževalni programi;Glasbena vzgoja in izobraževanje; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
Strani: |
str. 88-109 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ58 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ1 |
Čas izdaje: |
2007 |
ID: |
1737535 |