Anita Laznik (Avtor), Miran Štuhec (Avtor)

Povzetek

Subjekt se v Blatnikovih zbirkah Šopki za Adama venijo, Biografije brezimenih, Menjave kož in Zakon želje razvija v smeri od razmišljajočega preko otopelega subjekta v zbirki Menjave kož do subjekta pogovarjanja v zadnji zbirki. Pričujoče besedilo umešča Blatnikov postmodernistični subjekt v postmoderno kulturo, ki jo zaznamuje hkraten obstoj večjega števila resnic. V zadnjem času se je sicer pojavilo več izrazov, ki ozmačujejo postmodernistični subjekt, sam razvoj pojmovanja subjekta pa lahko spremljamo od antičnih grških mislecev naprej. Alternativna psihologija 20. stoletja je v pojmovanje postmodernega subjekta vnesla nove interpretacije. Meadov komnetator hipnih dogodkov, Foucaultov avtorefleksivni subjekt, Derridajeva paranoidna konstrukcija in Rortyjev liberalni kronist - vse to je postmodernistični subjekt. Tako, vendar z nekaterimi zadržki, lahko imenujemo tudi Blatnikov subjekt, ki išče besedo, da bi izrazil resnico in se znašel v hitro minljivi, kaotični postmoderni dobi.

Ključne besede

slovenska književnost;proza;kratka proza;subjekt;literarna zgodovina;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Slavistično društvo Slovenije
UDK: 821.163.6.09 Blatnik A.
COBISS: 12565768 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0021-6933
Matična publikacija: Jezik in slovstvo
Št. ogledov: 549
Št. prenosov: 47
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂsubject in Andrej Blatnik's short prose
Sekundarni povzetek: In Blatnik's collections Šopki za Adama venijo (Bouquets for Adam are wilting), Biografije brezimenih (Biographies of those with no name), Menjave kož (Changing skins) and Zakon želje (The law of desire), the subject develops from the thinking subject, to the apathetic subject in Menjave Kože (Changing skins), to the subject of talking in his last collection. The present paper places Blatnik's postmodern subject into postmodern culture, which is marked by the simultaneous existence of a greater number of truths. Lately, there have been several expressions marking the postmodern subject; the development of the concept of the subject itself can be traced from the Ancient Greek philosophers on. The alternative psychology of 20th century introduces new interpretions of the concept of the subject. Mead's comentary of momentary events, Foucault's auto-reflexive subject, Derrida's paranoid construction and Rorty's liberal man of irony - they all constitute the postmodern subject. We can also use the same term, although with a few reservations, for Blatnik's subject, which is looking for the word to express the truth and trying to find his way in the feeting, chaotic postmodern period.
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 37-51
Letnik: ǂLetn. ǂ48
Zvezek: ǂšt. ǂ2
Čas izdaje: mar.-apr. 2003
ID: 1746136
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo