doktorska disertacija
Alaa Othman (Avtor), Matjaž Knez (Mentor)

Povzetek

Trajnostni razvoj prometa postaja postopoma pomembnejši pri izboljšanju učinkovitosti pametnih pristanišč. Pametna pristanišča so širok koncept, ki vsebuje več vidikov pristaniških dejavnosti in ima različne stopnje integracije. Kljub trenutnemu razvoju koncepta pametnih pristanišč sprejemljiva definicija pametnih pristanišč in z njimi povezanih stebrov ter kazalnikov v literaturi ni bila dobro obravnavana. Na podlagi kritičnega pregleda najbolj ponavljajočih se tem v literaturi je bilo očitno, da lahko Egipt služi kot dobra empirična študija, ki predstavlja države v razvoju. Empirična študija je bila izvedena, da bi dokazali uporabnost raziskovalne metode in raziskali njihov trenutni indeks stanja v Egiptu, saj trenutno stanje, ki določa izvajanje pametnih praks v egiptovskem pristaniškem sistemu, ostaja nezadosten zaradi omejenih akademskih raziskav in pomanjkanja literaturo, ki je obravnavala trenutno stanje uspešnosti egiptovskih pristanišč in opredelila glavne izzive za prilagajanje pametnih praks z različnih vidikov. Pregled kaže, da se je v zadnjih letih povečalo število objav na to temo, zlasti v razvitih državah, opaženo je, da to ni dovolj za študij v državah v razvoju. Empirična študija egiptovskega morskega pristanišča je pokazala, da je mogoče digitalizacijo in prakse pametnih pristanišč uspešno prilagoditi. Prilagoditev trajnostnega pametnega pristanišča v Egiptu bo zelo koristna in bo rešila zastoje v pristaniščih in povečala učinkovitost časa, zmanjšala porabo fosilne energije, zmanjšala okoljske vplive plovil in odpravila varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje , kar bo privedlo do tekočega gibanja trgovanja v Egiptu. Izid raziskave je zagotovil uporabni okvir integriranega indeksa pametnih pristanišč, ki zajema različne elemente petih dimenzij pametnih pristanišč in jih povezuje s trajnostno uspešnostjo pristanišča ob upoštevanju stebra digitalizacije, z regresijsko analizo podatkov raziskave, ki preizkuša okvir glede prilagodljivosti trajnostnih in pametnih praks ter pregledati njeno uporabnost na egiptovskem pristanišču, kar velja za glavni znanstveni prispevek te študije. Predstavljen je načrt, ki poudarja glavne ovire in izzive, s katerimi bi se lahko soočila prilagoditev, s predlogi in priporočili za te ovire, da bi sprejeli digitalno preobrazbo v smeri trajnostnega razvoja pametnih pristanišč, da bi razpravljali in sklenili nekatere postopke, ki jih je mogoče prilagoditi za lažjo izvedbo pametne prakse in tehnološko zaposlovanje v egiptovskih pristaniščih. Raziskava zagotavlja avtentičen prispevek k znanju z razvojem celovitega trajnostnega indeksa pametnih pristanišč, ki upošteva naslednja področja: delovanje, okolje, energija, varnost in zaščita ter človeški dejavnik in preizkuša njihov vpliv na trajnostno delovanje pristanišč, ki upošteva digitalizacijo, ki bo bistveni steber. Tako lahko indeks pametnih pristanišč štejemo za prvi indeks, ki izvaja tako kombinacijo študij z razvojem uporabnega okvira, ki ga uporablja za egiptovska pristanišča. Raziskava je pokazala, da bo integrirani indeks pametnih pristanišč povečal pametnost pristaniških procesov in operacij ter vplival na trajnostno uspešnost in njene ravni (ekonomske, socialne in okoljske), saj oblikovalcem politik, direktorjem in administratorjem pomaga ohranjati tokove svojih procesov v učinkovit način z zmanjševanjem emisij porabe, onesnaževanja, stroškov in časa, zagotavljanjem ocene tveganja, produktivnosti, hitrosti, varnosti, varnosti, fleksibilnosti in znanja v procesih odločanja. Sprejetje trajnostnih pametnih pristanišč v Egiptu bo zelo koristno in bo rešilo zastoje v pristaniščih in povečalo učinkovitost časa, zmanjšalo porabo fosilne energije, zmanjšalo okoljske vplive plovil in odpravilo varnostne/zaščitne izzive, s katerimi se soočajo ladje, kar bo vodilo do pretočnosti v trgovalnem gibanju v Egiptu. Države v razvoju lahko sprejmejo okvir za olajšanje izboljšanja njihove trajnostne uspešnosti pametnih pristanišč

Ključne besede

sustainability;maritime transport;smart ports;key performance indicators and human resources;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija: UM FL - Fakulteta za logistiko
Založnik: [A. O. Abomousa]
UDK: 656.61:502.131.1:005.95/.96(043.3)
COBISS: 164815363 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 239
Št. prenosov: 27
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: ǂA ǂframework for adapting a sustainable smart port index: an empirical study on developing countries
Sekundarni povzetek: Smart ports are a broad concept that contains several aspects of port activities and has different levels of integration. Despite the current development of smart ports, an acceptable definition of smart ports and the related pillars and indicators have not been well addressed in the literature. Based on a critical review of the most recurring themes in the literature, it was evident that Egypt can serve as a good empirical study representing developing countries. An empirical study was conducted to prove the applicability of the research method and investigate their current status index in Egypt, as the current status that determines the implementation of smart practices in the Egyptian port system remains insufficient due to limited academic research and the lack of literature that addressed the current status performance of Egyptian ports and identified the main challenges for adapting smart practices from different perspectives. The review shows that in recent years there has been an increase in the number of publications on this topic, especially in developed countries, but it is observed that this is not enough for studies in developing countries. The outcome of the research provided a useful framework of an integrated smart port index that captures various elements of the five dimensions of smart ports and relates them to the sustainable performance of the port considering the digitization pillar, through a regression analysis of the research data that tests the framework for the adaptability of sustainable and smart practices and reviews its applicability at an Egyptian port, which is considered the main scientific contribution of this study. A plan is presented that highlights the main obstacles and challenges that adaptation could face, with suggestions and recommendations for these obstacles to embrace the digital transformation towards the sustainable development of smart ports, to discuss and conclude some of the processes that can be adapted to facilitate the implementation of smart practice and technology employment in Egyptian ports. The research provides an authentic contribution to knowledge by developing a comprehensive sustainability index of smart ports that takes into account the following areas: operation, environment, energy, safety and security and the human factor and tests their impact on the sustainable operation of ports, taking into account digitalization, which will be an essential pillar. Thus, the Smart Ports Index can be considered the first index to carry out such a combination of studies with the development of a useful framework applied to Egyptian ports. The research showed that the integrated smart port index will increase the smartness of port processes and operations and influence the sustainability performance and its levels (economic, social, and environmental) by helping policymakers, directors, and administrators to keep their process flows in an efficient way by reducing emissions consumption, pollution, cost and time, ensuring risk assessment, productivity, speed, safety, security, flexibility and knowledge in decision-making processes. The adoption of sustainable smart ports in Egypt will be very beneficial and will solve port congestion and increase time efficiency, reduce fossil energy consumption, reduce the environmental impact of vessels and eliminate security/security challenges faced by ships, leading to fluidity in trade movement in Egypt. Developing countries can adopt a framework to facilitate the improvement of their sustainability performance of smart ports by using outcome measures, identifying weaknesses and challenges to adaptation, and how to overcome, manage and improve these barriers. In addition, ports can use the Smart Port Sustainability Index to rate themselves and know where they stand compared to other ports. Expressive assessments will enable easier control in ports, adoption of corrective measures in strategic and operational strategies an
Sekundarne ključne besede: trajnost;pomorski promet;pametna pristanišča;ključni kazalniki uspešnosti in človeški viri;
Vrsta dela (COBISS): Doktorsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za logistiko
Strani: XXXIII, 208 str.
ID: 17733614
Priporočena dela:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo