diplomsko delo
Lea Štante (Avtor), Edvard Protner (Mentor)

Povzetek

Diplomska naloga obravnava vlogo in pomen Matije Senkoviča v slovenski pedagogiki. Kljub vidnemu delovanju na pedagoškem področju je bolj ko ne ostal spregledan. Glede na njegov prispevek k slovenski pedagogiki pa si gotovo zasluži večjo pozornost. Biografskemu orisu Matije Senkoviča sledi zgodovinska obravnava njegovega obdobja. Deloval je namreč v času številnih zgodovinskih preobratov, ki so vplivali tudi na šolstvo, šolski sistem in pedagoška gibanja. Med njimi je bila tudi reformska pedagogika, ki je zahtevala notranjo preobrazbo slovenskega šolstva in slovenske šolske zakonodaje. Velik del napredno mislečega učiteljstva pa se je priključil še k eni reformni akciji - k reformi notranjega šolskega dela, ki je znana pod imenom delovna šola. Senkovič je znan predvsem kot predstavnik delovne šole, vendar pa je ostalo spregledano njegovo zavzemanje za formalne stopnje, značilne za herbartizem.

Ključne besede

pedagogika;Slovenija;Senkovič, Matija;šolstvo;šolska zakonodaja;herbartizem;reforme;delovne šole;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [L. Štante]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 17349384 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3005
Št. prenosov: 393
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The role and importance of Matija Senkovič in the Slovenian pedagogics
Sekundarni povzetek: The diploma thesis deals with the role and meaning of Matija Senkovič in the Slovenian pedagogics. Eventhough he was very active at the pedagogical field, he was somehow overlooked. According to his contribution to the Slovenian pedagogics, he deserves to be noticed with more attention. The historical part of his era follows the biographical description of Matija Senkovič. He was active in the time of numerous historical changes that affected the schooling, the school system and pedagogical movements. The reformative pedagogics was among them that demanded inner transformation of the Slovenian schooling and the Slovenian school legislation. A great part of thinking teachers joined to one reformative action - the reform of the inner school work, known as working school. Senkovič is known as a representative of the working school. However, his attempts for formal stages, typical for hebratism, remained overlooked.
Sekundarne ključne besede: Univerzitetna in visokošolska dela;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko
Strani: 131 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 18274