Slovenski podjetniški observatorij 2022
Povzetek
V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2021 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti startup in scaleup podjetij. Osredotočili smo se predvsem na proučevanje nihovih značilnosti, potreb in izzivov, saj podjetja na začetku razvoja in pri prehodu v rast potrebujejo največ podpore in spodbud. Proučili smo njihov strateški pomen, naredili mednarodno primerjavo startup in scaleup podjetij, analizirali podporno okolje zanje ter na osnovi primarne raziskave med njimi podali ključne značilnosti ter priporočila za njihovo podporo in razvoj v Sloveniji.
Ključne besede
gospodarske družbe;samostojni podjetniki;kazalniki finančne uspešnosti;startup podjetja;scaleup podjetja;strategije in politike;empirična analiza;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
0 - Ni določena |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
Univerza v Mariboru, Univerzitetna založba |
UDK: |
334.7(497.4)"2022"(0.034.2) |
COBISS: |
149530883
|
ISBN: |
978-961-286-726-3 |
Št. ogledov: |
26 |
Št. prenosov: |
3 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Business demographics and characteristics of startup and scaleup companies |
Sekundarni povzetek: |
In the first part of the monograph, we analysed the business demography of Slovenian companies and compared it with European ones. The purpose of it is to get an insight into Slovenian companies and to understand how Slovenian entrepreneurship is placed in Europe. We analyzed the key characteristics of Slovenian companies and sole propretiors who engaged in entrepreneurial activities in 2021 and were classified in all SKD activities. In the second part of the research, we examined the characteristics of startup and scaleup companies. We focused primarily on studying their characteristics, needs and challenges, as those companies need the most support and incentives at the beginning of their development and during the transition to expansive growth. We studied their strategic importance, provided an international comparison of startup and scale-up companies, analysed the supporting environment for them and, based on primary research, provided key characteristics and recommendations for their support and development in Slovenia. |
Sekundarne ključne besede: |
companies;sole proprietors;financial performance indicators;startup companies;scaleup companies;strategies and policies;empirical analysis; |
DOI: |
10.18690/um.epf.2.2023 |
ID: |
18648208 |