magistrsko delo
Povzetek
Glavni namen magistrskega dela je ugotoviti uporabniško izkušnjo slepih in slabovidnih oseb z dostopnostjo spletnih spletišč. V teoretičnem delu smo najprej opredelili namen in merila za kakovostno dostopnost. Osredotočili smo se na prilagoditve spletišč oziroma možnosti za dostopnost, v nadaljevanju smo predstavili dostopnost pri izbranih spletnih straneh v Sloveniji. Na koncu smo navedli tudi ovire pri dostopnosti spletišč na svetovni ravni. V empiričnem delu smo z uporabo spletnega vprašalnika anketirali slepe in slabovidne osebe, katerih stike smo pridobili s pomočjo specializiranih zavodov za slepe in slabovidne osebe in preko zasebnih elektronskih poštnih naslovov slepih in slabovidnih oseb. Tema raziskave je ocenjevanje dostopnosti izbranih spletišč in ocenjevanje posameznih nastavitev za dostopnost. Zanimale so nas razlike glede na starost, spol in stopnjo slepote ali slabovidnosti. Ugotovili smo, da slepe in slabovidne osebe ocenjujejo, da so najbolj uporabne možnosti za dostopnost na spletni strani Zavoda za pokojninsko in invalidsko zavarovanje Slovenije. Med slepimi in slabovidnimi osebami obstajajo statistično pomembne razlike med ocenami izbranih spletnih strani, in sicer glede na stopnjo slabovidnosti ali slepote. Med najbolj pogosto uporabljenimi možnostmi za dostopnost so slepe in slabovidne osebe ocenile možnost nastavitve velikosti besedila, medtem ko so možnost nastavljanja zaslonskega namiga po meri, možnost prijazno do disleksije, možnost spreminjanja vrstice in možnost video prikaza vsebine z znakovnim jezikom slepe in slabovidne osebe ocenile kot neuporabne možnosti za dostopnost.
Ključne besede
magistrska dela;možnosti za dostopnost;slepe in slabovidne osebe;dostopnost ter uporabnost spletnih strani;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Kolarič] |
UDK: |
004.774.6-056.262(043.2) |
COBISS: |
155856643
|
Št. ogledov: |
6 |
Št. prenosov: |
2 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Accessibility of websites for blind and visually impaired users in practice |
Sekundarni povzetek: |
The main purpose of the thesis is to examine the experience of blind and visually impaired individuals with the website accessibility. The theoretical part defines the purpose and criteria for qualitative accessibility. Firstly, it focuses on website adaptations, that is accessibility options, and then presents accessibility in selected websites in Slovenia. Finally, it states obstacles regarding website accessibility worldwide. The empirical part contains the study of an online questionnaire filled out by blind and visually impaired individuals. The latter's contact information was obtained from either specialized institutions for the blind or private email addresses. The research topic is the evaluation of both the accessibility of selected websites and the individual accessibility settings. We were interested in differences based on age, gender, and degree of blindness or visual impairment. According to blind and visually impaired individuals the most useful accessibility options can be found on website by Pension and Disability Insurance Institute of Slovenia. There are statistically significant differences in the ratings of selected websites among blind and visually impaired individuals. These in fact depend on the degree of visual impairment or blindness. Among the most commonly used accessibility options, blind and visually impaired individuals rated the option to adjust the text size as the most useful, while the option to customize ScreenTips, dyslexia-friendly options, line spacing, and video content with sign language were considered as being useless. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;accessibility options;blind and visually impaired individuals;accessibility and usability of websites;Spletna mesta;Slepi in slabovidni;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 119 str.)) |
ID: |
18822111 |