magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu obravnavamo medijsko pismenost kot eno izmed ključnih kompetenc 21. stoletja in njeno integracijo v pouk matematike v osnovni šoli. V prvem delu magistrskega dela je medijska pismenost natančno opisana. Podane so njene različne definicije, lastnosti, kompetence in veščine/spretnosti ter povezava z informacijsko pismenostjo. V nadaljevanju je skozi pristope k poučevanju medijske pismenosti, pri čemer se dotaknemo tudi waldorfskega, predstavljeno razumevanje medijske pismenosti v izobraževanju. Z medijsko pismenostjo so zelo povezane digitalne kompetence, ki smo jih predstavili v drugem delu magistrskega dela. Osredotočili smo se za okvir digitalnih kompetenc za državljane (DigComp) in izobraževalce (DigCompEdu). Tretji del magistrskega dela obsega pregled medijske pismenosti pri matematiki v osnovni šoli. Zajema rezultate raziskav na področju medijske pismenosti pri pouku matematike. Pregledno so navedeni cilji in vsebine učnega načrta za matematiko na predmetni stopnji, ki so povezani z medijsko pismenostjo. Podana je tudi analiza dveh učbeniških kompletov in i-učbenikov za matematiko na predmetni stopnji z vidika vključenosti medijske pismenosti. V zadnjem delu smo pripravili nekaj predlogov za razvijanje medijske pismenosti pri pouku matematike.
Ključne besede
magistrska dela;medijska pismenost;digitalne kompetence;pouk matematike v osnovni šoli;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko |
Založnik: |
[M. Krampl] |
UDK: |
373.3:51(043.2) |
COBISS: |
155997955
|
Št. ogledov: |
9 |
Št. prenosov: |
2 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Integrating media literacy in primary school mathematics |
Sekundarni povzetek: |
In Master thesis, we discuss media literacy as one of the key competences of the 21st century and its integration into primary school mathematics. In the first part media literacy is described in detail. Its various definitions, characteristics, competences and skills are given, as well as its relationship with information literacy. Then, the understanding of media literacy in education is presented through approaches to teaching media literacy, touching on the Waldorf approach. Media literacy is strongly linked to digital competences, which are presented in the second part of the thesis. We have focused on the digital competences framework for citizens (DigComp) and educators (DigCompEdu). The third part consists of an overview of media literacy in primary school mathematics. It covers the results of research on media literacy in mathematics education. It provides an overview of the objectives and content of the mathematics curriculum at subject level related to media literacy. An analysis of two textbook sets and i-textbooks for mathematics at subject level in terms of the inclusion of media literacy is also provided. In the last part, some suggestions for developing media literacy in mathematics education are made. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;media literacy;digital competencies;teaching mathematics in primary school;Medijska pismenost;Matematika;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za matematiko in računalništvo |
Strani: |
VIII, 70 str. |
ID: |
19119505 |