magistrsko delo
Manca Kolar (Avtor), Janez Skela (Mentor), Irena Samide (Mentor), Mojca Leskovec (Komentor)

Povzetek

V magistrskem delu smo se podrobneje posvetili vidiku raznojezičnosti v izbranih učbenikih za pouk angleščine in nemščine v slovenskih srednjih šolah. Prvi del je sestavljen iz pregleda literature. Ukvarjamo se z definicijo več- in raznojezičnosti, nadaljujemo z njuno vlogo v evropski in slovenski jezikovni politiki ter zaključimo z vlogo učbenikov v izobraževanju. V raziskovalnem delu analiziramo štiri izbrane učbenike za pouk v slovenskih srednjih šolah, ki so bili izdani po dodatku k SEJO iz leta 2018, s poudarkom na uresničevanju načela raznojezičnosti. V vseh učbenikih smo našli primere raznojezičnosti, izsledki pa kažejo, da je potencial premalo izkoriščen, predvsem pri učbenikih za angleščino.

Ključne besede

raznojezičnost;večjezičnost;SEJO;analiza učbenikov;angleščina kot tuji jezik;nemščina kot tuji jezik;magistrska dela;plurilingualism;multilingualism;the CEFR;coursebook analysis;English as a foreign language;German as a foreign language;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. Kolar]
UDK: 37.091.3:811.111'243(043.2)
COBISS: 155902723 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 743
Št. prenosov: 97
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni naslov: Umsetzung des Prinzips der Mehrsprachigkeitsorientierung in ausgewählten Lehrwerken für Englisch und Deutsch an slowenischen Mittelschulen
Sekundarni povzetek: In this MA thesis, we looked at the aspect of plurilingualism in chosen coursebooks for English and German in Slovene secondary schools. The first part consists of literature review. We deal with definitions of pluri- and multilingualism, continue with their role in European and Slovene language policy and conclude with the role of coursebooks in education. In the empirical part, we create an original checklist and use it to analyze four chosen coursebooks approved for use in Slovene secondary schools and published after the CEFR Companion Volume (2018) and examine the implementation of the principle of plurilingualism. We found examples of plurilingualism in all the analyzed coursebooks. The results show, however, that the potential is still underutilized, especially in English coursebooks.
Sekundarne ključne besede: plurilingualism;multilingualism;the CEFR;coursebook analysis;English as a foreign language;German as a foreign language;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 1011029
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za anglistiko in amerikanistiko, Oddelek za germanistiko z nederlandistiko in skandinavistiko
Strani: 85 str.
ID: 19222384