magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu smo se podrobneje posvetili vidiku raznojezičnosti v izbranih učbenikih za pouk angleščine in nemščine v slovenskih srednjih šolah. Prvi del je sestavljen iz pregleda literature. Ukvarjamo se z definicijo več- in raznojezičnosti, nadaljujemo z njuno vlogo v evropski in slovenski jezikovni politiki ter zaključimo z vlogo učbenikov v izobraževanju. V raziskovalnem delu analiziramo štiri izbrane učbenike za pouk v slovenskih srednjih šolah, ki so bili izdani po dodatku k SEJO iz leta 2018, s poudarkom na uresničevanju načela raznojezičnosti. V vseh učbenikih smo našli primere raznojezičnosti, izsledki pa kažejo, da je potencial premalo izkoriščen, predvsem pri učbenikih za angleščino.
Ključne besede
raznojezičnost;večjezičnost;SEJO;analiza učbenikov;angleščina kot tuji jezik;nemščina kot tuji jezik;magistrska dela;plurilingualism;multilingualism;the CEFR;coursebook analysis;English as a foreign language;German as a foreign language;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[M. Kolar] |
UDK: |
37.091.3:811.111'243(043.2) |
COBISS: |
155902723
|
Št. ogledov: |
743 |
Št. prenosov: |
97 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni naslov: |
Umsetzung des Prinzips der Mehrsprachigkeitsorientierung in ausgewählten Lehrwerken für Englisch und Deutsch an slowenischen Mittelschulen |
Sekundarni povzetek: |
In this MA thesis, we looked at the aspect of plurilingualism in chosen coursebooks for English and German in Slovene secondary schools. The first part consists of literature review. We deal with definitions of pluri- and multilingualism, continue with their role in European and Slovene language policy and conclude with the role of coursebooks in education. In the empirical part, we create an original checklist and use it to analyze four chosen coursebooks approved for use in Slovene secondary schools and published after the CEFR Companion Volume (2018) and examine the implementation of the principle of plurilingualism. We found examples of plurilingualism in all the analyzed coursebooks. The results show, however, that the potential is still underutilized, especially in English coursebooks. |
Sekundarne ključne besede: |
plurilingualism;multilingualism;the CEFR;coursebook analysis;English as a foreign language;German as a foreign language; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
1011029 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za anglistiko in amerikanistiko, Oddelek za germanistiko z nederlandistiko in skandinavistiko |
Strani: |
85 str. |
ID: |
19222384 |