Povzetek

Korpusni pristop omogoča neposredno primerjavo obstoječih jezikovnih pravil innjihovo udejanjanje v jezikovni rabi. Tovrsten združeni pogled na normo in rabo lahko jezikovnemu uporabniku ponudi marsikaj novega, vendar samo v primeru, da je primerjava izvedena na pregleden, konsistenten in razumljiv način. Prispevek predstavlja možnosti sopostavitve korpusnih in normativnih podatkov, ki so preizkušene pri rezultatih projekta Sporazumevanje v slovenskem jeziku: leksikonu besednih oblik Sloleks, portalu Slogovni priročnik in Pedagoškem slovničnem portalu.

Ključne besede

slovenščina;sporazumevanje;korpusno jezikoslovje;Sloleks;Slogovni priročnik;Pedagoški slovnični portal;jezikovna norma;jezikovna raba;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 811.163.6'271:81'322
COBISS: 53225058 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 11
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Corpus-driven approaches allow for immediate comparison of standardised language and language use. This compact and simultaneous overview of language norm and use provides users with a number of new possibilities, but only if the comparison is clear, consistent and understandable. The paper presents different means of contrasting normative and corpus-driven data. These resources have been implemented in the results of t he project Communication in Slovene: the "Sloleks" lexicon of inflected forms, the "Style Manual", and the "Pedagogical Grammar Portal".
Sekundarne ključne besede: Slovene language;communication;corpus linguistics;Manual of Style;Pedagogical Grammar Portal;language norm;language use;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 19-27
ID: 19519208
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ǂa ǂcorpus-based approach