odprto delo - tekst kot dogodek
Katja Čičigoj (Avtor)

Povzetek

Pričujoči prispevek uprizarja srečanje med primerkom sodobne, ne-več-dramske pisave za gledališče (Še me dej Simone Semenič) in konceptom odprtega dela, kakor ga je utemeljil Umberto Eco in kakor sta ga razvili Bojana Cvejić in Ana Vujanović v številki revije Maska, posvečeni tej temi. Namen srečanja je konceptualizacija razpiranja teksta dogodkovnosti izvedbe in posledično aktivni recepciji gledalcev ter razpiranja protokolov produkcije in recepcije gledališkega dispozitiva. Obenem je s tem izveden tudi premik teoretskega interesa od semiotike (reprezentirani pomeni) k pragmatiki (proizvedeni učinki).

Ključne besede

gledališče;sodobna dramatika;odpto delo;dogodkovnost;pragmatika;politika estetike;hiperprodukcija;ne-več-dramski gledališki tekst;Semenič;Simona;1975-;"Še me dej";

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 82-258:792.25
COBISS: 50880610 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: This contribution juxtaposes an example of contemporary, non-dramatic theatre text (Še me dej by Simona Semenič) and the concept of the open work as inaugurated by Umberto Eco and paricularly as developed by Bojana Cvejić and Ana Vujanović in the issue of Maska dedicated to this topic. This enables a conceptualisation of the opening of the text to the eventfullness of the performance, to the active reception of the audience, and the opening of the protocols of production and reception of the theatre dispositif. It also facilitates a shift in the theoretical focus from semiotics (the representation of meaning) to pragmatics (the production of effects).
Sekundarne ključne besede: open work;eventfullness;pragmatics;politics of aesthetics;hyperproduction;non-dramatic theatre text;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 61-68
ID: 19574794