Povzetek

Slovenska sodobna drama in gledališče sta bila v dvajsetem stoletju priči številnih premen in nevarnih medsebojnih razmerij kot tudi še nevarnejših razmerij do politike. Prispevek raziskuje te dinamične procese skozi zaris dekonstrukcije t. i. literarnega oziroma dramskega gledališča ter uveljavitve performativnega obrata. Prikazati hoče, kako so prav ta nevarna razmerja pripeljala do nekaterih najbolj zanimivih fenomenov v slovenski dramski in gledališki umetnosti ter kulturi po drugi svetovni vojni.

Ključne besede

gledališče;dramatika;postdramsko;performativna kultura;mediatizirana kultura;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
UDK: 821.163.6-2.09:792:316.75(497.1)"1945/1990"
COBISS: 3398235 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: In the twentieth century the relations between contemporary Slovene drama and theatre was marked by many changes and dangerous liaisons. This holds true also for relations between the two artistic fields and the domain of politics.The paper explores these dynamic processes, focusing on the postdramatic and performative turn. Its aim is to show how these lively and dangerous relations led to some of the most interesting phenomena in Slovene drama, theatre and culture after World War II.
Sekundarne ključne besede: theatre;drama;postdramatic;performativa culture;mediatized culture;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 337-343
ID: 19574827
Priporočena dela:
, morilec brez razloga
, o zvočni kulisi sodobnega teatra
, (kontekstualizacija pripovedi, prostora-časa in telesa: McIntosh-Živadinov-Stelarc)