Povzetek

Od prve uprizoritve (1919) do danes so bili Hlapci Ivana Cankarja uprizorjeni na zelo različne načine. Na začetku so uprizoritve strogo sledile dramski predlogi, kasneje se je uprizoritvena umetnost vse bolj osamosvajala in si dovolila več umetniške svobode. Prispevek na podlagi analize kritik razvršča uprizoritve v slovenskih profesionalnih gledališčih v pet skupin in razlaga značilnosti vsake od njih.

Ključne besede

slovenska književnost;slovenska dramatika;dramatika;uprizoritev;gledališka kritika;Iva Cankar: Hlapci;Cankar;Ivan;1876-1918;Hlapci;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL AGRFT - Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
UDK: 821.163.6-2Cankar I.:792.02"1919/2012"
COBISS: 3398491 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: Since its first staging in 1919 the play Hlapci (Servants) by Ivan Cankar has been staged in many different ways. In the early days stagings strictly followed the dramatic text, but later the performing arts became more independent and allowed for more artistic freedom. Reviews of stagings in Slovene professional theatres form the basis for the analysis in this article.The stagings are divided into five categories and the features of eachare explained.
Sekundarne ključne besede: Slovene literature;Slovene drama;drama;staging;theatre review;Servants;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 373-380
ID: 19574832
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, gledališka in jezikovna analiza uprizoritev
, ni podatka o podnaslovu