magistrsko delo
Valentina Kokovnik (Avtor), Kosta Dolenc (Mentor)

Povzetek

V dobi digitalne tehnologije se vse bolj zanašamo na multimedijska orodja, ki se vedno bolj uveljavljajo v izobraževalnih ustanovah. Namen naše raziskave je preučiti vpliv vrste podanih navodil - bodisi klasičnih slikovnih navodil ali video posnetkov - na proces izdelave in na končni izdelek učenca pri praktičnem pouku predmeta naravoslovje in tehnika v 4. razredu osnovne šole. Naš cilj je ugotoviti, kateri tip navodil (slikovna ali video) učenci bolje razumejo in jim je bolj všeč. Magistrsko delo vključuje pregled učnega načrta za naravoslovje in tehniko, analizo različnih metod, oblik dela, pristopov k poučevanju praktičnega pouka ter razumevanje pojma multimedije. Empirični del smo izvedli s pomočjo pilotskega vzorca v štirih oddelkih 4. razredov na slovenski osnovni šoli. Zasnovali smo skupaj 4 učne ure praktičnega pouka za posamezen razred (po 2 uri za določen tip navodil). Poudarek samih učnih ur je bil na individualnem delu s pomočjo dveh različnih tipov navodil (priložena slikovna in video navodila). Video navodila smo ustvarili izključno za namen raziskave (izdelali smo jih s pomočjo smernic za kakovostno izdelavo multimedijskih navodil). Na podlagi izvedene raziskave smo prišli do ključnih ugotovitev, da so bila učencem bolj nazorna video navodila, ki so hkrati vključevala več različnih vrst dražljajev (slika, besedilo, video, zvok).

Ključne besede

magistrska dela;praktični pouk;naravoslovje in tehnika;video navodila;slikovna navodila;multimedija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [V. Kokovnik]
UDK: 37.091.3:[5+62](043.2)
COBISS: 162831107 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 7
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparison of the understanding of pictorial and video instructions in practical lessons of natural sciences and technology in class 4
Sekundarni povzetek: In the era of digital technology we depend more and more on multimedia tools, which are increasingly implemented in educational institutions as well. The objective of our research is to study the impact of the sort of instructions provided - either classical pictorial instructions or video recordings - on the process of manufacture and the pupil's final product in the practical lessons within the subject Natural Sciences and Technology in Grade 4 of the primary school. Our goal is to find out which type of instructions (pictorial or video) is better understood and liked by the pupils. This Master's thesis includes an overview of the Natural Sciences and Technology curriculum, an analysis of various methods, forms of work, approaches to teaching practical skills and understanding the term multimedia. The empirical part was carried out by means of a pilot model in four classes of Grade 4 in a Slovenian primary school. We planned 4 practical lessons for each individual class (two lessons for each specific type of instructions). The focus of the lessons was on individual work with the help of two different types of instructions (enclosed pictorial and video instructions). Video instructions were created exclusively for the purpose of this research (we have prepared them on the basis of the guidelines for quality drafting of multimedia instructions). Based on the research performed we have reached the key findings that the pupils have found video instructions more illustrative, as these included several different kinds of stimuli simultaneously (picture, text, video, sound).
Sekundarne ključne besede: master theses;practical lessons;Natural Sciences and Technology;video instructions;pictorial instructions;multimedia;Naravoslovje;Tehnika;Multimedija v vzgoji in izobraževanju;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XVIII, 162 str.))
ID: 19672930