magistrsko delo
Petra Lozinšek (Avtor), Kosta Dolenc (Mentor)

Povzetek

Izdelovanje praktičnih izdelkov oz. praktično delo na splošno je eden od poglavitnih pogojev za uspešen celostni razvoj učenca. V teoretičnem delu raziskave so predstavljeni psihološki, didaktično-pedagoški in tehnološki segment obravnavane teme. Dodana sta tudi sklopa: e-izobraževanje, ki razlaga vpliv pandemije koronavirusa, in sklop že uveljavljenih raziskav, ki se navezujejo na tematiko naše raziskave. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotavljali, kakšne so razlike med stanjem pred pandemijo in v času pandemije na področju izdelovanja praktičnih izdelkov pri tehničnih predmetih na razredni stopnji v osnovni šoli. Elektronski vprašalnik je izpolnilo 175 učiteljev iz vse Slovenije. Analiza podatkov je pokazala, da učitelji v pouk sicer vključujejo praktične izdelke, vendar se jih veliko ne drži zahtev aktualnih učnih načrtov. Ugotovljeno je še, da je e-izobraževanje, ki je nastalo zaradi novega koronavirusa, vplivalo na upad praktičnega dela. Razlogi zato so različni, najbolj izstopata nizka stopnja samostojnosti in slabo razvite ročne spretnosti otrok. Menimo, da bi morala biti motorična zavrtost poglavitni razlog, da bi se učitelji v večji meri odločali za vpeljavo izdelave praktičnih izdelkov v učno-vzgojni proces. Učenec, ki je motorično suveren, se lažje znajde v problemskih okoliščinah, ki jih postavlja življenje, in je posledično tudi bolj samostojen. Na podlagi teoretičnih izhodišč in raziskave lahko za učinkovito izboljšanje trenutnega stanja predlagamo, da učitelji spremenijo mišljenje in prevzamejo svoj del odgovornosti. Zavedamo se, da bo ozaveščanje in projektno delo verjetno premalo učinkovito, zato najsmotrnejšo rešitev vidimo v predrugačenju zahtev v predmetnih učnih načrtih. Te zahteve učiteljem ne bodo dopuščale, da prezrejo pomembnost praktičnega dela.

Ključne besede

magistrska dela;praktični izdelki;e-izobraževanje;predmetna stopnja;koronavirus;materiali;problematika;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [P. Lozinšek]
UDK: 37.091.3:5(043.2)
COBISS: 89043971 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 599
Št. prenosov: 106
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparison of the production of practical products before and after the closing of schools at class level at the subjects environment study and natural sciences and technology during the pandemic
Sekundarni povzetek: The production of practical products or practical work in general is one of the most important prerequisites for the successful integrated development of a pupil. In the theoretical part of the study, the psychological, didactic-pedagogical and technological segments of the topic under discussion are presented. Two sets were added: E-learning explaining the impact of the coronavirus pandemic and a set of already established research related to our research. We used a questionnaire to identify the differences between the situation before the pandemic and during the pandemic in making practical products in technical subjects at primary school level. 175 teachers from all over Slovenia completed the electronic questionnaire. The data analysis shows that although teachers do include practical products in their lessons, many ignore the requirements of the curriculum. It was also found that e-learning has led to a decrease in practical work due to the new corona virus. There are many reasons for this, but the most important is the child's low level of independence and poorly developed manual skills. Cessation of the development of children in the areas of motor skills should be the main reason for teachers to choose making practical products more part of the educational process. A pupil with well-developed motoric skills can better cope with problematic situations in life and is more independent. Based on the theoretical results and research, for an effective improvement, we can suggest that teachers change their minds and take responsibility. We know awareness raising and project work will probably not be effective enough, so we see the most appropriate solution in changing the application in the curricula. These requirements will not allow teachers to ignore the importance of practical work.
Sekundarne ključne besede: master theses;practical products;e-learning;subject level;coronavirus;materials;issues;Tehnični pouk;Učenci;E-izobraževanje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XII, 139 str.))
ID: 13461201