diplomsko delo

Povzetek

V diplomskem delu predstavljamo kognitivne in metakognitivne strategije samoregulacijskega učenja, ki zajemajo osrednji del. Izhajamo iz teorije o kognitivnem razvoju človeka in njegovih metakognitivnih procesih, torej mišljenja o lastnem mišljenju. Vse življenje se učimo. Najintenzivneje in namensko v času šolanja. Pomembno je, da učenec razvije lastne strategije učenja, ki jih bo sposoben ustrezno regulirati in s pomočjo lastne aktivnosti v učnem procesu usvojiti novo znanje. Osrednje vprašanje diplomskega dela je, ali spol, starost, učni uspeh in izbira izobraževalnega programa vplivajo na uspešnost in kakovost uporabe kognitivnih in metakognitivnih strategij samoregulacijskega učenja. Rezultati raziskave so pokazali, da so dekleta tista, ki uspešneje kot fantje uporabljajo kognitivne in metakognitivne strategije. V raziskavi ni bilo ugotovljenih statistično pomembnih razlik v uporabi strategij med dijaki drugega in četrtega letnika. Tudi boljši učni uspeh dijakov se ni izkazal kot pokazatelj kakovostnejše uporabe samoregulacijskih strategij. Med dijaki gimnazije in dijaki srednje strokovne šole ni bilo ugotovljenih statistično pomembnih razlik v uspešnejši uporabi strategij učenja.

Ključne besede

pedagogika;učenje;kognicija;metakognicija;samoregulacija;učne strategije;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [B. Levstik]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 18919432 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4293
Št. prenosov: 859
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: DIFFERENCES IN THE USE OF COGNITIVE AND METACOGNITIVE STRATEGIES OF SELF - REGULATED LEARNING
Sekundarni povzetek: In this diploma thesis we introduce cognitive and metacognitive strategies of self-regulated learning and they cover its central part. We derive from the theory of human cognitive development and metacognitive processes, thus from "thinking about your own thinking". We are learning all the time, but most intensively and intentionally in our schooling time. It is important that a student develops his own learning strategies and that he will be able to regulate them appropriately. With the help of his own activity in the learning process he will be able to gain new knowledge. The main question of this diploma thesis is whether sex, age, learning success and the choice of educational program influence success and quality of cognitive and metacognitive strategies in self-regulated learning. Research results have shown that girls use cognitive and metacognitive strategies more successfully than boys. There were no statistically significant differences in the use of strategies between second and fourth year students. Moreover, a better learning success of students did not indicate the more qualitative use of self-regulated strategies. There were also no statistically significant differences between grammar school students and other secondary schools students regarding the more efficient use of learning strategies.
Sekundarne ključne besede: cognition;metacognition;self-regulation;learning;learning strategies;cognitive strategies;metacognitive strategies.;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko
Strani: 78 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 19760