Magisterarbeit
Erik Horvat (Avtor), Alja Lipavic Oštir (Mentor)

Povzetek

Večjezičnost je raznolik pojav, ki je zadeva večine ljudi in je deloma posledica različnih svetovnih dogodkov. Večjezičnost je v osnovni šoli prisotna na različne načine. Ob učencih, ki v svoji družini govorijo več kot en jezik, imamo večjezične učitelje/učiteljice, ki so prav tako odraščali v večjezičnem okolju in v šoli učijo raznovrstne jezike. Na institucionalni ravni v nekaterih območjih večjezičnost v osnovni šoli obravnavajo z zgodnjim poukom tujih jezikov (večinoma angleščine), poukom maternega jezika ali dvojezičnimi šolskimi koncepti. Ali in na kakšen način ta obstoječa večjezičnost akterjev v šoli postane zanimiva, je med drugim odvisno od samopodobe in jezikovnega koncepta šole ter strokovnega znanja učiteljev. Šolske okoliščine uokvirja zadevni nacionalni kontekst z enim ali več uradnimi jeziki in regionalna lokacija šole, na primer na obmejnem območju z državo z drugim uradnim jezikom ali na območju, kjer so priznani manjšinski jeziki. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu prikazujemo koncepte/načine ustvarjanja šolskega pouka, opredelimo vlogo učitelja in učenca znotraj pouka. Zaključek teoretičnega dela opredeljuje pojem večjezičnosti in možnost povezovanja na izobraževalni stopnji. Nato sledi empirični del magistrskega dela, ki na podlagi sestavljenega vprašalnika prikazuje subjektivni vpogled v šolski sistem glede uporabe večjezičnosti. Magistrsko delo raziskuje, v kolikšni meri jezikovno-pedagoški pristopi poučevanja jezika, medkulturnega učenja in večjezične didaktike upoštevajo jezikovno raznolikost v osnovnošolskem pouku. Rezultati analiz podatkov služijo za prikaz konkretnih možnosti za ciljno usmerjene ukrepe profesionalizacije, da bi zagotovili izboljšanje ukrepov, virov in okvirnih pogojev za zgodnje (več)jezikovno izobraževanje v osnovnih šolah v prihodnosti.

Ključne besede

Večjezičnost;učna ura;učni stili;učna priprava;letni načrt.;

Podatki

Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [E. Horvat]
UDK: 373.3:81'246.3(043.2)
COBISS: 166914307 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 8
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Consideration of multilingualism in bilingual schools in Prekmurje
Sekundarni povzetek: Multilingualism is a diverse phenomenon that affects most people and is partly a result of various global events. Multilingualism is present in primary schools in various ways. In addition to students who speak more than one language in their family, teachers are also multilingual if they grew up multilingual and learned other languages in school or outside of it. Then there are also the families of children or friends who may have different language skills. At the institutional level, in some areas, multilingualism in primary school is addressed through early foreign language instruction (mostly English), instruction in the mother tongue, or bilingual school concepts. Whether and how this existing multilingualism of actors in the school becomes relevant depends, among other things, on the self-image and language concept of the school and the professional knowledge of the teachers. The school situation is framed by the relevant national context with one or more official languages and the regional location of the school, for example, in a border area with a country with a different official language or in an area where minority languages are recognised. The master's thesis is composed of a theoretical and empirical part. In the theoretical part, we present concepts/ways of creating school lessons, define the role of the teacher and the student within the lesson. The conclusion of the theoretical part defines the concept of multilingualism and the possibility of linking it at the educational level. This is followed by the empirical part of the master's thesis, which, based on the compiled questionnaire, shows a subjective insight into the school system regarding the use of multilingualism. The master's thesis investigated to what extent linguistic pedagogical approaches to teaching language, intercultural learning, and multilingual didactics consider linguistic diversity in primary school teaching. The results of the data analysis serve to illustrate specific opportunities for targeted measures of professionalization aimed at providing improved measures, resources, and framework conditions for early (multilingual) education in primary schools in the future.
Sekundarne ključne besede: magistrska dela;učne ure;učni stili;master theses;lessons;learning styles;lesson preparation;Večjezičnost;Pouk;Učne priprave;Izobraževalni programi;Osnovne šole;Prekmurje (Slovenija);Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (120 str.))
ID: 19893453