diplomsko delo
Mateja Pleh (Avtor), Marija Ropič (Mentor)

Povzetek

Znano je, da nas branje spremlja vse življenje. Že nerojeni otroci sprejemajo iz okolice in zaznavajo različne zvoke in glasove. Z leti, ko vstopijo v predšolsko in šolsko obdobje, se začne učenje branja in kasneje učenje s pomočjo branja. Ker pa nas branje spremlja vsak dan in ker velja za sredstvo, s katerim si pridobivamo znanje, je pomembno, da prebrano tudi dobro razumemo. Na bralno razumevanje vplivata besedni zaklad in predznanje vsakega posameznika. Da si prebrano lažje zapomnimo, je treba poznati tudi nekatere bralne strategije. Med temi je pojmovna mapa, ki nam pomaga do boljšega razumevanja, širi besedni zaklad, s svojo grafično strukturo pa nam omogoča lažjo zapomnitev podatkov. Pojmovno mapo lahko uporabljamo kot dejavnost pred branjem, med branjem ali po njem. Namen diplomskega dela je preveriti in ugotoviti, ali je metodo pojmovne mape smiselno vpeljati že v drugem razredu. Zanimalo me je, kako jo bodo učenci sprejeli, kakšne bodo spremembe. Raziskava je potekala v drugem razredu osnovne šole od aprila 2011 do junija 2011. V tem času so učenci delali s pojmovnimi mapami. Zanimalo me je predvsem, ali se bo bralno razumevanje izboljšalo, kaj bo z zapomnitvijo podatkov in grafičnim prikazom podatkov ter, ali deklice dosegajo boljše rezultate kot dečki. Rezultati so bili izredno pozitivni, vse hipoteze, razen ene, so se izkazale za potrjene. To pripisujem tudi dobremu delu učiteljice, ki je učence naučila izdelovati in uporabljati pojmovne mape.

Ključne besede

razredni pouk;branje;drugi razred;osnovne šole;pojmovna mapa;asociacije;predznanje;ključne besede;razumevanje;ravni;bralne strategije;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. Pleh]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 19131912 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2565
Št. prenosov: 203
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: PRE-READING AND POST-READING CONCEPT FOLDER FOR SECOND CLASS OF ELEMENTARY SCHOOL
Sekundarni povzetek: It is a well-known fact that reading is a life-long task. Even fetus can sense different sounds and voices. In the pre-school and school periods, children first learn to read and then they read to learn. As reading is a daily activity by way of which we acquire knowledge, it is crucial that we understand what we've read. Reading comprehension is influenced by vocabulary and pre-knowledge (experience). In order to easier memorize what we've read there are some reading strategies that can be of help. One of these is a concept map; it enhances comprehension and expands vocabulary, while its graphic structure enables students to memorize data better. It can be set as a pre-reading, during reading or post-reading activity. The purpose of this diploma paper was to check and establish whether it is sensible to introduce a concept map in a second class of Slovene primary schools. It was also to find out what reception it would get and the possible changes it would make. The research took place in the second class of primary school between April and June 2011. During this time, the pupils used concept maps in their classes. I was mainly interested in the improvement of reading comprehension, what will happen to memorizing data and the graphic way of prortraying it and also if girls perform better than boys. The results have been extremely positive, all hypotheses, except one, proved true. This is partly due to the teacher as she had taught the pupils to make and use the concept maps.
Sekundarne ključne besede: association;pre-knowledge;pre-reading and post-reading concept map;key words;reading comprehension;levels of comprehension;reading strategies;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 120 f., [3] f. pril.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 19927