magistrsko delo
    	
    Povzetek
 
Na začetku je krajši opis različnih vrst alternativnega izobraževanja, kamor spada tudi
demokratično izobraževanje. Nato sledi poglavje, kjer so razvrščena različna pojmovanja
demokracije in je predstavljeno, kam vse se uvrščajo demokratične, svobodne šole
(Summerhill, Sudbury Valley School, Hadera, demokratična šola Sofija ipd.). V tretjem
poglavju so opisane temeljne značilnosti demokratičnih šol in demokratičnega izobraževanja,
nato pa sem se v osrednjem delu osredotočila na tri vidnejše demokratične šole in opis
njihovega delovanja ter poglede na izobraževanje otrok in mladostnikov. V zadnjem poglavju
teoretičnega dela sem pregledala možnosti za ustanovitev demokratične šole v Sloveniji.
V empiričnem delu sem opisala delovanje in filozofijo demokratične šole Sofija in se
osredotočila predvsem na vlogo učitelja, kot jo vidijo zaposleni na šoli. Zapis je nastal po
številnih pogovorih z zaposlenimi in ravnateljico šole Magi Blagoevo, in sicer na podlagi moje
šestmesečne prakse na demokratični šoli Sofija v študijskem letu 2019/2020.
    Ključne besede
 
alternativno izobraževanje;demokratična šola;svobodna šola;
    Podatki
 
    
        
            | Jezik: | Slovenski jezik | 
        
        
            | Leto izida: | 2023 | 
            
        
        
            | Tipologija: | 2.09 - Magistrsko delo | 
            
        
            | Organizacija: | UL PEF - Pedagoška fakulteta | 
        
            | Založnik: | [M. Bukovec] | 
   
        
            | UDK: | 37(043.2) | 
   
        
        
            | COBISS: | 166481411   | 
        
        
  
        
            | Št. ogledov: | 7 | 
        
        
            | Št. prenosov: | 1 | 
        
        
            | Ocena: | 0 (0 glasov) | 
        
            | Metapodatki: |                       | 
    
    
    Ostali podatki
 
    
        
            | Sekundarni jezik: | Angleški jezik | 
        
        
            | Sekundarni naslov: | Role of a teacher in the democratic education model | 
        
        
        
            | Sekundarni povzetek: | The first part is composed of a short description of the various types of alternative education
which also encompasses democratic education. Following is a chapter which lists the diverse
concepts of democracy and presents where democratic, free schools fit in (Summerhill, Sudbury
Valley School, Hadera, Democratic school Sofia etc.). Third chapter starts with a description
of the principles of a democratic school and education then continues with a focus on the three
most popular democratic schools and a characterization of their operation and their views on
education of kids and adolescents. The final chapter of the theoretical section looks into the
possibility of founding a democratic school in Slovenia.
The empirical section contains my description of the operation and philosophy of the
democratic school of Sofia with the focus on the role of a teacher from the perspective of other
school employees. Record came to be as a result of many talks with the employees of the school
and the principal of the school Magi Blagoeva during my six months practical training at the
Democratic school Sofia in the school year 2019/2020. | 
        
        
            | Sekundarne ključne besede: | alternative education;democratic school;free school;Šole;Demokracija in vzgoja in izobraževanje;Univerzitetna in visokošolska dela; | 
        
            
        
            | Vrsta dela (COBISS): | Magistrsko delo/naloga | 
        
        
            | Študijski program: | 0 | 
        
           
        
           
        
           
        
            | Konec prepovedi (OpenAIRE): | 1970-01-01 | 
        
           
        
            | Komentar na gradivo: | Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje | 
        
           
        
           
        
           
        
            | Strani: | 1 spletni vir (1 datoteka PDF (VI, 89 str.)) | 
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | DOI: | Vloga učitelja v izobraževalnem modelu demokratičnega izobraževanja | 
        
           
        
           
        
          
        
          
        
          
        
         
        
         
        
        
            | ID: | 20015672 |