diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Elma Kuduzović (Avtor), Gorazd Meško (Mentor)

Povzetek

Hudo nasilje v šolah in drugih izobraževalnih ustanovah je v zadnjih letih postalo vse večja skrb v mnogih državah. Veliko je razprav o tem, kako se spopasti s tem problemom. Velik del razprav je usmerjen v splošne probleme v družbi, kulturne spremembe in kako reagirati na napade, ko do njih pride, in kaj storiti po tem. Ta vprašanja sprožajo precejšnje število različnih razvojnih projektov, vendar se veliko projektov ne osredotoča na taktično in operativno raven preventive ali na natančno in pravočasno preprečevanje hudega ciljnega šolskega nasilja. Glede na razširjenost takšnih strelskih napadov so se številne novinarske in znanstvene raziskave osredotočile na prepoznavanje glavnih dejavnikov tveganja. Večina študij je kot ključni dejavnik tveganja opredelila ekstremno družbeno zavračanje. Drugi dejavniki tveganja, ki jih ugotavljajo raziskave, so vključevali razpoložljivost orožja in uporabo nasilnih medijev, zlasti nasilnih videoiger, pa tudi nasilne glasbe, televizijskih oddaj in filmov. Poleg tega je bilo ugotovljeno, da so nekateri strelci imeli psihične težave. Rasa, spol in razred prav tako predstavljajo velik vpliv na strelce. Kot odgovor na množična streljanja v šolah večina šol uvaja in krepi vrsto varnostnih ukrepov, kot je povečana varnost v šolskih kampusih in aktivno strelsko usposabljanje za osebje. Ti ukrepi vključujejo nadzorovan dostop do šole, zgradbe ali zemljišča med šolskim časom, zahteve, uporabo varnostnih kamer, zagotavljanje telefonov v učilnicah in zahtevo po šolskih uniformah. V večini šol so uvedli princip ničelne tolerance do nasilja. Princip ničelne tolerance pomeni, da se v šolah ne dopušča nikakršnega neprimernega vedenja in nasilja, če pa se pojavi, sledijo kazni.

Ključne besede

strelski napadi;strelno orožje;izobraževalne ustanove;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FVV - Fakulteta za varnostne vede
Založnik: [E. Kuduzović]
UDK: 343.9:343.344(043.2)
COBISS: 167329283 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 38
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Possibilities for preventing shooting attacks in educational institutions
Sekundarni povzetek: Severe violence in schools and other educational institutions has become a growing concern in many countries in recent years. There has been much discussion about how to deal with this problem. Much of the discussion was focused on general problems in society, cultural changes and, of course, how to react to attacks when they occur and what to do afterwards. These questions have a given rise to a considerable number of different development projects. As a result, not many of these projects are focused on the tactical and operational level of prevention, on the precise and timely prevention of severe targeted school violence. Given the prevalence of such shootings, much journalistic and scientific research has focused on identifying the main risk factors. Most studies have identified extreme social rejection as a key risk factor. Other risk factors identified by research included the availability of weapons and the use of violent media (particularly violent video games, but also violent music, television shows, and movies). In addition, some of the shooters were found to have psychological problems. Race, gender, and class are also major influences on shooters. In response to mass school shootings, most schools have implemented and strengthened a range of security measures, such as increased security on school campuses and active shooter training for staff. These measures include controlled access to school buildings or grounds during school hours, requirements, the use of security cameras, the provision of telephones in classrooms and the requirement of school uniforms. The principle of zero tolerance for violence has been introduced in most of the schools. The principle of zero tolerance means that no inappropriate behavior is tolerated in schools, but if it occurs, punishments follow.
Sekundarne ključne besede: Nasilje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana
Strani: VII, [43] f.
ID: 20064042
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje