Povzetek

Medbesedilnost je kot relativno nov pojem v literarni teoriji manj navzoč v srednješolski praksi. V delo s teksti je sicer posredno vstopil prek poimenovanja posameznih medbesedilnih zvrsti (npr. parodija, travestija) ali figur (npr. citat) in njihovega prepoznavanja v konkretnih primerih iz zakladnice literarnih tekstov ali odlomkov v berilih. S poznavanjem teoretičnih temeljev medbesedilnosti pa lahko vnesemo v pouk sodobna znanstvena spoznanja, ne da bi pri tem obremenili delo z novo terminologijo, in obenem dijakom pomagamo do drugačnega pogleda na literarni tekst in kontekst. Prav to, da uvidijo možnost literarna besedila brati prek vezi z drugimi besedili, se zdi smiselna in učinkovita pot do razumevanja literature kot zgodbe in poskus, kako preusmeriti med mladimi vse preveč razširjeno odklonilno razmerje do tega družbenega podsistema.

Ključne besede

književna didaktika;didaktika književnosti;pouk književnosti;srednje šole;učni načrti;medbesedilnost;parodija;modernizem;literarne študije;literary didactics;didactics of literature;teaching of literature;secundary education;curricula;intertextuality;parody;modernism;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 0 - Ni določena
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 82.0:373.51.016
COBISS: 72039778 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 10
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: As a relatively new term in literary theory, intertextuality is not very present in secondary school practice. In work with texts it appears indirectly through the naming of specific kinds of texts (e.g. parody, travesty) or figures (e.g. quotation) and in identifying examples of these in collections of literary texts or extracts in readers. However, we can introduce the theoretical foundations of intertextuality into such work without weighting it down with new terminology and thus help pupils achieve a new view of literary texts and their contexts. To read literary works in the light of links or relations with other texts seems to be a logical and effective way of understanding literature as a story and of tackling the negative attitude - too widely spread among the young - towards this social subsystem.
Sekundarne ključne besede: literary didactics;didactics of literature;teaching of literature;secundary education;curricula;intertextuality;parody;modernism;integral four-year lesson-planning;
Strani: Str. 393-398
ID: 23002063
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu