Povzetek
V prispevku avtorice predstavljajo teoretična izhodišča, ki jih je potrebno upoštevati pri merjenju funkcionalne pismenosti. Pri tem opozarjajo na enega temeljnih konceptov, to je kontekst, ki ga razumejo v dveh dimenzijah, prva se nanaša na posameznikovo okolje, vključujoč delovno okolje, druga pa na posameznikove spoznavne sposobnosti (npr. pozornost, spomin, mišljenje). Popolnoma artikulirana teorija funkcionalnega konteksta predstavlja razvojni model pismenosti in pojmuje znanje kot obdelavo informacij. V tem modelu se kot pomembne kažejo tri komponente, ki jih v prispevku podrobneje predstavljajo, in sicer spoznavni razvoj, koncept sporazumevanja kot tvorbne in receptivne dejavnosti ter konkretna kontekstualno vezana komunikacija.
Ključne besede
slovenščina;strokovni jezik;vojaško osebje;fukcionalna pismenost;Slovenija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2007 |
Tipologija: |
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
UDK: |
811.163.6:355/359 |
COBISS: |
35365986
|
Št. ogledov: |
8 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
The authors present the theoretical basis for the measuring of functional literacy. In so doing, they draw attention to the fundamental concept of context, which is interpreted on two levels: the first relates to the individual's environment, including the working environment, while the second relates to the individual's cognitive capabilities (e.g. attention, memory, reflection). A fully articulated theory of functional context represents a developmental model of literacy and conceptualises knowledge as the processing of information. This model has three important components, which are presented in more detail: cognitive development, the concept of communication as a productive and receptive activity, and communication linked to a specific context. |
Sekundarne ključne besede: |
Slovene language;professional language;military personnel;functional literacy;Slovenia; |
Strani: |
Str. 209-217 |
ID: |
23349876 |