Povzetek
Vsakodnevno poklicno sporazumevanje zahteva na eni strani (splošno) jezikovno znanje, na drugi pa - glede na poklicno področje - posebna (jezikovna) znanja.Vsako poklicno področje oblikuje svoj posebni strokovni jezik (žargon);k znanju strokovnega jezika sodijo tudi posebne oblike funkcionalne pismenosti, povezane tako z razumevanjem strokovnih besedil kot z njihovo (re)produkcijo. Prispevek vzpostavlja razmerje med jezikovno zmožnostjo in posebnimi (jezikovnimi) znanji, ki so potrebna za opravljanje poklicne dejavnosti, v našem primeru oseb, zaposlenih v Slovenski vojski. Ponuja metodološko osnovo za analizo specifičnih jezikovnih potreb; na tej podlagi naj bi se v naslednjih fazah raziskave izdelale avtentične naloge za testiranje funkcionalne pismenosti. Naša domneva je, da ob upoštevanju tipičnih sporazumevalnih situacij in avtentičnih testnih nalog testna performanca bolj realno odslikuje jezikovno rabo zunaj testne situacije.
Ključne besede
slovenščina;strokovni jezik;vojaški jezik;testiranje;jezikovna zmožnost;funkcionalna pismenost;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2007 |
Tipologija: |
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
UDK: |
811.163.6'276.1:355/359 |
COBISS: |
35366242
|
Št. ogledov: |
5 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
Daily professional communication demands both (general) linguistic knowledge and specialised (linguistic) knowledge relating to the specific profession. Each profession develops its own technical language or jargon and part of the knowledge of this language includes particular forms of literacy connected with the understanding of technical texts and their (re)production. This paperfocuses on the relation between the language abilities and the special (linguistic) knowledge required within a profession: in this case, by those employed in the Slovene armed forces. A methodological basis for the analysis of specific language needs is offered, on the basis of which, in the next phase of research, authentic tests of functional literacy could be developed. Our assumption is that, by taking into account typical communicative situations and employing authentic testing tasks, the test performance will provide a more realistic picture of language use outside the test situation. |
Sekundarne ključne besede: |
language ability;testing of language ability;functional literacy;authenticity;test performance;technical language;language use; |
Strani: |
Str. 219-229 |
ID: |
23349877 |