magistrsko delo
Lana Županek (Avtor), Mihaela Brumen (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo raziskuje priljubljenost slovenščine kot jezika okolja in angleščine kot tujega jezika med osnovnošolci drugega in tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja, natančneje med petošolci in devetošolci. Glavni namen raziskave je ugotoviti, kako se priljubljenost teh dveh jezikov razlikuje glede na starost in spol učencev ter kakšen vpliv ima motivacija na učenje in priljubljenost jezika. V teoretičnem delu so predstavljene sodobne teorije o usvajanju jezika, motivacija za učenje jezikov, ter lastnosti dobrega učitelja/-ice slovenščine in angleščine. Raziskava prav tako obravnava uporabo učnih gradiv, sredstev in tehnologij pri pouku teh jezikov ter kako se učenci srečujejo z angleščino v svojem prostem času. Empirični del vključuje analizo podatkov, pridobljenih s pomočjo anket med učenci petega in devetega razreda. Ugotovljeno je bilo, da imajo petošolci in devetošolci različna stališča do obeh jezikov, pri čemer je angleščina bolj priljubljena med starejšimi učenci. Zunanje dejavnosti, kot so mediji in tehnologija, vplivajo na priljubljenost učenja jezika, pri čemer raziskava ni pokazala razlik v všečnosti učenja z uporabo tehnologije med spoloma pri angleščini, medtem ko so se pri slovenščini pokazale razlike: dekleta raje uporabljajo tehnologijo za učenje slovenščine. Na podlagi teh ugotovitev predlagamo vrsto ukrepov za izboljšanje poučevanja slovenščine, vključno z uvedbo bolj interaktivnih in sodobnih učnih metod. Prav tako priporočamo nadaljnje spodbujanje izpostavljenosti angleščini v vsakdanjem življenju učencev, kar pozitivno vpliva na njihovo (tuje)jezikovno motivacijo. Magistrsko delo prispeva k boljšemu razumevanju dejavnikov, ki vplivajo na učenje obeh jezikov.

Ključne besede

magistrska dela;priljubljenost;slovenščina;angleščina;5. razred;9. razred;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Županek]
UDK: 373.3:[811.111'243+811.163.6](043.2)
COBISS: 205724931 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 23
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Popularity of Slovenian and English among Primary School Students
Sekundarni povzetek: The master's thesis explores the popularity of Slovenian as the language of instruction and English as a foreign language among primary school students in the second and third educational phases, specifically focusing on fifth and ninth graders. The main objective of the research is to determine how the popularity of these two languages varies by age and gender of students, and to assess the impact of motivation on language learning and popularity. The theoretical part introduces contemporary theories on language acquisition, language learning motivation, and the characteristics of effective Slovenian and English teachers. The study also addresses the use of teaching materials, resources, and technologies in language instruction, as well as how students encounter English in their free time. The empirical part includes data analysis obtained through surveys among fifth and ninth grade students. The findings indicate that fifth and ninth graders have differing attitudes towards both languages, with English being more popular among older students. External activities, such as media and technology, influence the popularity of language learning. The study reveals no gender differences in technology preference for learning English, whereas differences were observed for Slovenian: girls prefer using technology for learning Slovenian. Based on these findings, the thesis proposes several measures to enhance Slovenian language instruction, including the introduction of more interactive and modern teaching methods. Furthermore, it recommends further promoting exposure to English in students' daily lives, which positively impacts their motivation towards learning foreign languages. The master's thesis contributes to a better understanding of the factors influencing the learning of both languages.
Sekundarne ključne besede: master theses;popularity;Slovenian;English;5th grade;9th grade;Učenci;Slovenščina;Angleščina;Priljubljenost;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XXIX, 206 str.))
ID: 24515103