Marko Jesenšek (Avtor)

Povzetek

Prekmurski časopisi so na začetku 20. stoletja še izhajali v prekmurskem jeziku in madžarskem črkopisu, in sicer so ohranjali skoraj stotridesetletno protestansko jezikovno normo in predpis. V njih se prepletajo sporočanjska, vplivanjska in zabavna vloga publicističnih besedil, znotraj teh pa se pojavljajo značilne časopisne besedilne vrste: vest, novica, poročilo, uvodnik, komentar in oglasi. V članku so predstavljeni različni tipi oglaševalskih besedil v Kalendarju, Marijinem listu in Novinah

Ključne besede

jezikoslovje;zgodovina jezika;prekmurski jezik;publicistika;publicistična besedila;vloga publicističnih besedil;časopisne besedilne vrste;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 811.163.6'282.3(497.4-18):070
COBISS: 13703688 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1408-211X
Št. ogledov: 43
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: At the start of the 20th century, Prekmurje newspapers still appeared in Prekmurje dialect and in the Hungarian alphabet, thus preserving almost 130 years of Protestant linguistic norms and rules. They were a mixture of reporting, entertainment and instructive jornalistic texts, within which characteristic newspaper genres were represented: news stories, reports, editorials, commentaries and advertisements. This paper presents different kinds of advertising text in Kalendar, Marijin list and Novine
Sekundarne ključne besede: linguistics;language history;Prekmurje language;publicistics;publicistic texts;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 179-189
ID: 24536824