primer podjetja Pakend d.o.o.

Povzetek

Družinska podjetja imajo v Sloveniji velik pomen, saj predstavljajo kar 83 % vseh podjetij. Izziv za družinska podjetja je pogosto proces nasledstva. Veliko družinskih podjetij se tega procesa ne loti pravilno ali pravočasno, zato ga je treba skrbno načrtovati in ustrezno izvesti. Podjetja veliko pozornosti v zadnjem času namenjajo tudi trajnostnemu razvoju, trajnostnim strategijam in ciljem. V teoretičnem delu smo zato opredelili družinsko podjetništvo, predstavili ključne osebe v družinskem podjetju, prednosti in slabosti družinskih podjetij ter se posvetili največjemu izzivu družinskih podjetij, to je nasledstvu. Prav tako smo opredelili trajnostni razvoj in trajnostno poslovanje, pri čemer smo se osredotočili na omejitve podjetij pri prodaji plastične embalaže. V empiričnem delu smo analizirali družinsko podjetje PAKend, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo embalažnih izdelkov, in izdelali SWOT-analizo podjetja. Ugotovili smo močno željo po ohranjanju podjetja znotraj družine, kar se kaže v zgodnjem vključevanju mlajših članov v poslovanje in pomenu pravočasne priprave na nasledstvo. Prav tako smo kot glavno prednost družinskega podjetja identificirali močno povezanost in pripadnost družinskih članov podjetju, kar prinaša večjo predanost in motiviranost za uspeh podjetja. Ob tem smo tudi ugotovili, da je podjetje uspešno prilagodilo svoje poslovanje spremembam v zakonodaji in tržnim zahtevam, kar se kaže v prehodu na trajnostne materiale. To potrjuje njihovo zavezanost trajnostnemu razvoju in odgovornemu ravnanju z okoljem, kar je ključno za ohranjanje ugleda in konkurenčnosti podjetja v prihodnosti. Končne ugotovitve kažejo na trdno zasnovo podjetja, ki je dobro pripravljeno na prihodnje izzive in se osredotoča na trajnostni razvoj ter ohranjanje družinske tradicije. Prav tako smo ugotovili, da v podjetju delujejo trajnostno naravnano in so skozi leta prilagodili svoje poslovanje v skladu z zakoni omejitve prodaje plastičnih embalaž.

Ključne besede

podjetništvo;družinsko podjetje;nasledstvo;trajnostni razvoj;embalaža;plastična embalaža;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: H. Dežman - Radonjič
UDK: 334.722.24
COBISS: 209905411 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Sustainable development and family business succession: the example of company Pakend d.o.o.
Sekundarni povzetek: Family businesses are very important in Slovenia, accounting for 83% of all businesses. The challenge for family businesses is often the succession process. Many family businesses do not undertake the succession process properly or in time, and it needs to be carefully planned and executed with confidence. Sustainable development, sustainable strategies and sustainability objectives have also recently received a great deal of attention from companies. In the theoretical part, we therefore define family business, present the key people in a family business, the advantages and disadvantages of family businesses, and focus on the biggest challenge for family businesses, i.e. succession. We have also defined sustainable development and sustainable business, focusing on the constraints of businesses in selling plastic packaging. In the empirical part, we analysed the family business PAKEND d.o.o., which is engaged in the sale of packaging products, and made a SWOT analysis of the company. We found a strong desire to keep the business within the family, reflected in the early involvement of younger members in the business and the importance of preparing for succession in good time. We also identified the main advantage of a family business as the strong cohesion and loyalty of family members to the business, which brings greater commitment and motivation for the success of the business. We also noted that the company has successfully adapted its business to changes in legislation and market requirements, as reflected in the transition to sustainable materials. This confirms their commitment to sustainable development and responsible environmental management, which is key to maintaining the company's reputation and competitiveness in the future. Taken together, the findings demonstrate a solid corporate design that is well prepared for the challenges ahead, focusing on sustainable development and preserving family traditions. Also, we found that the company operates in a sustainable manner and has adapted its operations over the years, in line with the laws restricting the sale of plastic packaging.
Sekundarne ključne besede: Entrepreneurship;Family business;Succession;Sustainability development;Plastic packaging management.;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (III, 48 str.))
ID: 24733620
Priporočena dela:
, primer podjetja Pakend d.o.o.
, delo diplomskega projekta
, magistrsko delo Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov