diplomsko delo

Povzetek

Nevrokognitivne raziskave literature dokazujejo obstoj povezave med empatijo, ki jo doživljamo do fiktivnih likov, in njenim vplivom na naše empatične zmožnosti v vsakdanjem življenju. Na primeru treh dram ustvarjalnega dvojca Katarine Morano in Žige Divjaka: Sedem dni, Usedline in Kako je padlo drevo, pri čemer upoštevam tako dramsko besedilo kot uprizoritev, izpostavljam tiste prijeme, ki v bralcu ali gledalcu uspešno sprožijo empatični doživljaj. Tri drame se povežejo v razvojni lok tematike sočutja, najprej do naključnih posameznikov iz različnih družbenih slojev, nato do cele družine kot družbene celice in na koncu še do žive narave, s katero se povezujemo v mrežo živih organizmov, družbo v najširšem smislu. Katarina Morano in Žiga Divjak v svojih projektih iščeta različne jezike (tako ubesedene kot režijske), s katerimi bralca in gledalca vzgajata v sočustvovanje do tujih usod in spodbujata v upor proti pasivni nemoči z zavzemanjem aktivnega družbenega položaja, pri čemer se problematika, podana skozi dramsko formo, lahko prenese na podobno situacijo v resničnem življenju.

Ključne besede

slovenska književnost;sodobna slovenska dramatika;literarna empatija;recepcijska estetika;fiktivni liki;Morano;Katarina;1988-;"Sedem dni ";"Usedline";"Kako je padlo drevo";Divjak;Žiga;1992-;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. T. Devetak]
UDK: 821.163.6-2.09
COBISS: 208906243 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 79
Št. prenosov: 12
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Empathy in Katarina Morano and Žiga Divjak’s Three Dramas
Sekundarni povzetek: Neurocognitive studies of literature show the existence of a link between the empathy which we feel for fictional characters and the influence of that experience on our day-to-day empathic capabilities. On the case study of three dramas by the creative duo of Katarina Morano and Žiga Divjak, taking into account both the texts as well as their stage renditions, I will attempt to showcase the means by which a successful empathic reaction is provoked. The three dramas form a continuous gradation of a sympathy narrative, first relating to arbitrary individuals ranging from various societal classes, then to a family unit acting as a building block of society, and lastly to nature with which we are connected into a network of living organisms, forming a society in the broadest sense. In their projects Katarina Morano and Žiga Divjak seek different means of expression (both through words as well as directing) with which they inspire the reader or viewer into empathising with the faiths of others and ignite rebellion against passive helplessness by taking up an active position in the society, opening up a possibility of an issue presented through theatrical form applying to a similar situation in the real world.
Sekundarne ključne besede: Slovene literature;contemporary Slovene drama;literary empathy;reception aesthetics;fictional characters;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 1011025
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za slovenistiko, Oddelek za primerjalno književnost
Strani: 61 str.
ID: 25078404
Priporočena dela:
, poezija mladih in za mlade
, ni podatka o podnaslovu