Sonja Pečjak (Avtor), Tina Pirc (Avtor), Anja Podlesek (Avtor), Cirila Peklaj (Avtor)

Povzetek

Zaradi pandemije covida-19 sta učenje na daljavo in socialna izolacija dramatično spremenila socialne in učne izkušnje mladostnikov. Glede na to, da lahko socialna izolacija negativno vpliva na psihosocialno počutje učencev, smo v naši raziskavi preučevali, v kolikšni meri IKT-kompetence, osebnostna prožnost in posamezne vrste stikov z učitelji2 in sošolci prispevajo k psihosocialnemu blagostanju učencev (N = 1813) v daljšem obdobju šolanja na daljavo. Strukturni model je pokazal, da zaznano bližino in podporo učiteljev in sošolcev kot kazalnikov psihosocialnega blagostanja najmočneje napovedujejo osebnostna prožnost učencev, učiteljeva organizacija skupinskega dela, stiki učencev z razredniki zunaj rednih šolskih ur in stiki s sošolci prek spletnih socialnih omrežij. Te ugotovitve imajo praktično uporabno vrednost za izobraževanje učiteljev in implementacijo spoznanj v šolsko prakso.

Ključne besede

covid-19;učenje na daljavo;psihosocialno blagostanje;podpora;osebnostna prožnost;blagostanje;mladostniki;učenci;učitelji;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: a37.015.3:37.018.43:616-036.22
COBISS: 147916547 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 2670-6474
Št. ogledov: 25
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Factors contributing to studentsʼ psychosocial well-being during Covid-19 distance learning
Sekundarni povzetek: The covid-19 pandemic has dramatically altered adolescents’ social and learning experiences through distance edu cation and social isolation. Given that social isolation can adversely affect students’ psychosocial well-being, our study examined the extent to which ICT competencies, resilience, and individual types of contact with teachers and class mates contribute to the psychosocial well-being of students (N = 1,813) during a protracted period of distance educa tion. The structural model demonstrated that student resilience, teachers’ organisation of teamwork, student contact with class teachers outside of regular school hours, and their interactions with classmates on social media predict perceived proximity and support from their teachers and classmates as indicators of their psychosocial well-being. These findings have practical value for teacher education and implementation in teacher practice.
Sekundarne ključne besede: Covid-19;distance learning;psychosocial well-being;support;distance education;resilience (psychological);well being;adolescents;students;teachers;izobraževanje na daljavo;učenec;distance study;pupil;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 36-44
Letnik: ǂLetn. ǂ54
Zvezek: ǂšt. ǂ1/2
Čas izdaje: 2023
DOI: 10.5913/viz/2023/1-2/36-44
ID: 25715313