ǂthe ǂperspective of majority and minority pupils
Povzetek
The growing multiculturalism in schools in most European countries, including Slovenia, poses new challenges for both teachers and pupils. Although the Slovenian school system relies on numerous strategies and guidelines for the inclusion of minority pupils, discrimination is still an everyday issue, especially when it comes to pupils from former Yugoslav countries and Roma. The aim of the present study was to investigate how pupils (N = 897) from minority groups (Albanians, Bosniaks, Hungar-ians, Roma, Serbs) perceive the approach of schools to ethnic diversity in comparison to the majority group (Slovenians). Exploratory factor analysis was conducted on a self-developed scale, resulting in a two-factor solution: schools’ efforts to embrace distributive equality (F1) and to foster diversity recognition (F2). For each factor, the perceptions of minorities were compared with those of the majority. The results show statistically significant differences in the perceptions of Bosniaks and Slovenians within F1, and of Hungarians and Serbs and Slovenians with-in F2. Furthermore, an analysis of the differences in the perception of F1 and F2 for each ethnic group show statistically significant differences for all ethnic groups except for Hungarians. The results suggest that the Slo-venian school system needs to re-evaluate its practices by making more effort to foster the recognition of diversity. By recognising and valuing diversity alongside equality, schools can better address discriminatory practices and promote inclusion, which leads to the uniqueness of each identity being respected, valued and appreciated. Possible strategies to achieve this goal are discussed.
Ključne besede
pripoznanje različnosti;distributivna pravičnost;osnovna šola;učenci;diskriminacija;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2024 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
UDK: |
37.01:39 |
COBISS: |
222048515
|
ISSN: |
1855-9719 |
Št. ogledov: |
25 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Pristop šol k etnični raznolikosti |
Sekundarni povzetek: |
Naraščajoča večkulturnost šol v večini evropskih držav, vključno s Slovenijo, prinaša nove izzive za učiteljice in učitelje pa tudi za učenke in učence. Čeprav se slovenski šolski sistem opira na številne strategije in smernice za vključevanje učenk in učencev iz manjšinskih etničnih skupin, je diskriminacija še vedno vsakodnevna težava, zlasti ko gre za učenke in učence iz držav nekdanje Jugoslavije in Rome. S to raziskavo smo želeli ugotoviti, kako učenke in učenci (N = 897) manjšinskih etnij (albanske, bošnjaške, madžarske, romske, srbske) gledajo na pristop šol k etničnih raznolikosti v primerjavi z učenkami in učenci večinske etnije (slovenske). Trditve z lestvice, ki sta jo razvili avtorici prispevka, so bile analizirane z eksploratorno faktorsko analizo, rezultat katere sta bila dva faktorja: prizadevanje šol za doseganje distributivne pravičnosti (F1) in pripoznanje različnosti (F2). Za vsak faktor je bila opravljena primer¬java pogledov učenk in učencev manjšinskih etnij s pogledi učenk in učencev večinske etnije. Rezultati kažejo statistično pomembne razlike v pogledih Bošnjakinj in Bošnjakov ter Slovenk in Slovencev v okviru F1 in v pogledih Madžark in Madžarov ter Srbinj in Srbov v primerjavi s pogledi Slovenk in Slovencev v okviru F2. Poleg tega analiza razlik v pogledih znotraj F1 in F2 za vsako etnijo kaže statistično pomembne raz¬like za vse etnije, razen za Madžarke in Madžare. Rezultati nakazujejo, da bi moral slovenski šolski sistem ponovno preučiti svoje prakse in več napora vložiti v spodbujanje pripoznanja različnosti. S pripoznanjem in z vrednotenjem različnosti, ne samo enakosti, lahko šole učinkoviteje naslovijo diskriminatorne prakse in spodbujajo inkluzijo, kar vodi do razvoja spoštovanja, vrednotenja in cenjenja edinstvenosti vseh identi¬tet. V prispevku so predstavljene različne strategije za dosego tega cilja. |
Sekundarne ključne besede: |
diversity recognition;distributive equality;basic school;pupils;Vzgoja in izobraževanje;Etnične skupine, ljudstva ipd.; |
Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
Strani: |
str. 13-32 |
Letnik: |
ǂVol. ǂ14 |
Zvezek: |
ǂno. ǂ4 |
Čas izdaje: |
2024 |
DOI: |
10.26529/cepsj.1887 |
ID: |
25770103 |