diplomsko delo
Povzetek
V diplomski nalogi Načrtovanje in izvajanje glasbenih dejavnosti v mestnih in podeželskih vrtcih smo ugotavljali vpliv glasbe na otrokov razvoj in kakšno vlogo imajo pri tem vrtec in vzgojitelji. Zanimalo nas je, kako vzgojitelji v podeželskih in mestnih vrtcih načrtujejo in izvajajo glasbene dejavnosti. V teoretičnem delu naloge kot bivanjski prostor predstavimo mesto in podeželje ter razlike in podobnosti med njima. Nato opišemo vpliv glasbe na otrokov razvoj in sam potek glasbenega razvoja pri otroku. Predstavimo tudi kurikul za vrtce ter cilje in načela, ki jih vsebuje in po katerih se zgledujemo, ko načrtujemo glasbene dejavnosti. Tudi te so v nalogi opisane in opredeljene. Omenimo tudi modele načrtovanja glasbenih dejavnosti v vrtcu, ki jih vzgojitelji uporabljajo pri svojem delu. V empiričnem delu naloge smo oblikovali hipoteze in raziskovalna vprašanja, na katera smo odgovorili s pomočjo podatkov, pridobljenih z anketnim vprašalnikom, ki so ga izpolnili vzgojitelji iz mestnih in podeželskih vrtcev po vsej Sloveniji. Z raziskavo smo ugotovili, da so podeželski vrtci bolje opremljeni z instrumenti, pogosteje načrtujejo glasbene dejavnosti, več podeželskih vrtcev ima pevski zbor in pogosteje vključujejo glasbo v vsakdan otroka. V mestnih vrtcih je pogosteje prisoten stalni glasbeni kotiček in vzgojitelji se večkrat srečujejo s težavami pri načrtovanju glasbenih dejavnosti.
Ključne besede
diplomska dela;vrtci;mesta;podeželje;glasbene dejavnosti;modeli načrtovanja;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2025 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[Š. Vrbančič] |
UDK: |
373.2.091.2/.3:78(043.2) |
COBISS: |
236854531
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
0 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Planning and implementation of musical activities in urban and rural kindergartens |
Sekundarni povzetek: |
In the thesis Planning and Implementation of Musical Activities in Urban and Rural Kindergartens we researched the impact of music on child's development and the role of kindergartens and kindergarten educators in the process. We examined how kindergarten educators in rural and urban kindergartens plan and implement musical activities. In the theoretical part of the thesis, the city and the countryside as living environments are presented, focusing on the differences and similarities between them. In addition, the influence of music on a child's development and the process of musical development in a child are described. Furthermore, the theoretical part focuses on the kindergarten curriculum, including its goals and principles, which serve as guidelines when planning musical activities. After describing and defining musical activities, different models of planning musical activities in kindergartens are discussed. In the empirical part of the thesis, we formulated hypotheses and research questions, which we explored using data gathered through a survey questionnaire completed by educators from urban and rural kindergartens in Slovenia. According to the survey research, rural kindergartens are better equipped with musical instruments. Musical activities are more frequently planned in rural kindergartens. A higher number of rural kindergartens have a choir, and the rural educators integrate music into children's daily routines more frequently. However, in urban kindergartens, a permanent music corner is more common, and educators encounter more difficulties in planning musical activities. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;kindergartens;cities;countrysides;musical activities;planning models;Predšolska vzgoja;Glasbena vzgoja in izobraževanje;Mesta;Podeželje;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 54 str.)) |
ID: |
26200348 |