magistrsko delo
Kristina Vretenar (Avtor), Maša Filipovič Hrast (Recenzent), Valentina Hlebec (Mentor), Tina Starc (Komentor)

Povzetek

Uvod: Konec leta 2019 se je na Kitajskem pojavil nov virus (Covid-19), ki se je nato hitro razširil po svetu, predstavljajoč grožnjo globalnemu zdravju. Države so za boj proti pandemiji sprejemale različne ukrepe, kamor spada tudi zaprtje izobraževalnih ustanov. Tako so bile le-te primorane pričeti z izobraževanjem na daljavo, ki je prinesel nove izzive bodisi pozitivne ali negativne, tako za profesorje kot študente. Namen: Namen raziskave je opredeliti pojem in pomen izobraževanja na daljavo in z njim povezane dejavnike, predstaviti njegove glavne prednosti in pomanjkljivosti v obdobju Covida-19 ter ugotoviti na kakšen način so študenti v času pandemije Covida-19 doživeli izobraževanje na daljavo. Metode dela: V prvem delu magistrskega dela smo predstavili teoretična izhodišča: Covid-19, izobraževanje, e-izobraževanje, prednosti in pomanjkljivosti ter motivacijo za izobraževanje na daljavo. V drugem delu smo za pridobivanje rezultatov, kot merski instrument uporabili spletni anketni vprašalnik, ki smo ga posredovali študentom radiološke tehnologije prve in druge stopnje. V vprašalniku nas je zanimalo kaj študenti vidijo kot prednosti in pomanjkljivosti izobraževanja na daljavo, zajema tudi vprašanja povezana z e-izobraževanjem in informacijsko-komunikacijsko tehnologijo ter vprašanja, kjer so nas zanimali predlogi študentov za izboljšave izobraževanja na daljavo. Rezultati: Anketa je bila posredovana 182 anketirancem, od katerih jo je ustrezno izpolnilo 100 oseb (53% odzivnost), pri čemer je bilo 69 študentov prve stopnje, kar predstavlja 69% in 31 študentov druge stopnje, kar predstavlja 31% respondentov, ki so ustrezno izpolnili vprašalnik. Rezultati kažejo, da so respondenti kot ključne prednosti izpostavili večjo prilagodljivost urnika (73% študentov druge stopnje), boljšo dostopnost do učnih gradiv (59% študentov) ter prihranek časa in denarja, pri čemer je 80% študentov, ki so za prevoz potrebovali več kot dve uri dnevno, podprlo študij na daljavo. Po drugi strani je 41% študentov izrazilo pomanjkanje interakcije s profesorji (p=0,006), kar je negativno vplivalo na njihovo razumevanje snovi. Statistično značilni rezultati (p=0,024) so pokazali, da je študij na daljavo omejil pridobivanje praktičnih izkušenj, kar je posebaj izrazila večina študentov prve stopnje. Razprava in zaključek: Analiza je pokazala, da so študenti na splošno izobraževanje na daljavo dojemali kot priročno in prilagodljivo obliko študija, ki jim je omogočal boljšo organizacijo časa, dostop do učnih gradiv ter prihranek pri stroških prevoza. Kljub temu je bil zaznan občutek socialne izolacije, kar je še posebaj vplivalo na študente prve stopnje. Študenti druge stopnje so v večji meri podprli vključitev digitalnega izobraževanja v prihodnosti saj so v njem videli priložnost za lažje usklajevanje študijskih in obštudijskih aktivnosti. Po drugi strani pa so študenti prve stopnje izpostavili potrebo po osebnem stiku in praktičnem usposabljanju. Raziskava tako potrjuje, da izobraževanje na daljavo ponuja številne prednosti, vendar ne more popolnoma nadomestiti tradicionalnega načina. Na podlagi rezultatov bi bila optimalna rešitev kombiniran model poučevanja, ki združuje najboljše vidike obeh metod.

Ključne besede

magistrska dela;radiološka tehnologija;učenje;študij;izobraževanje;študij na daljavo;Covid-19;pandemija;motivacija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL ZF - Zdravstvena fakulteta
Založnik: [K. Vretenar]
UDK: 616-07
COBISS: 236913923 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 17
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Experiences with distance education during the Covid-19 pandemic among radiological technology students in Slovenia
Sekundarni povzetek: Introduction: At the end of 2019, a new virus (Covid-19) emerged in China and quickly spread worldwide, posing a global health treat. In response, countries implemented various measures including the closure of educational institutions. As a result remote learning become a necessity bringing both positive and negative challenges for professors and students alike. Purpose: The purpose of this research is to define the concept and significance of remote learning, examine the related factors and present its main advantages and disadvantages during the Covid-19 period. Additionally the study aims to understands how students experienced remote learning during the pandemic. Methods: The first part of the thesis presents the theoretical background including an overview of Covid-19, education, e-learning, its advantages and disadvantages and the motivation for remote learning. In the second part an online survey was used as a research instrument to collect data from radiologic technology students at both undergraduate and postgraduate levels. The questionnaire focused on students' perspectives regarding the benefits and challenges of remote learning, their experiences with e-learning and information-communication technology and their suggestions for improving online education. Results: The survey was distributed to 182 students, with 100 respondents completing it appropriately (53% response rate). Among them, 69 were undergraduate (representing 69%) and 31were postgraduate students (representing 31%) . The findings indicate that key advantages of remote learning were greater schedule flexibility (73% of postgraduate students), better access to study materials (59%), time and cost savings with 80% of students who commuted for more than two hours daily supporting online learning. However 41% of students reported a lack of interaction with professors (p=0,006), which negatively affected their understanding of the material. Additionally, statistically significant results (p=0,024) revealed that remote learning limited the acquisition of practical skills, a concern particularly expressed by undergraduate students. Based on these findings a blended learning model could be considered as potential solution. Discussion and conclusion: The analysis showed that students generally perceived remote learning as a convenient and flexible study format that allowed better time management, improved access to study materials and reduced travel expanses. However a sense of social isolation was observed, particularly among undergraduate students. Postgraduate students were more supportive of integrating digital education in the future, as they saw it as an opportunity to better valance academic and extracurricular activities. Conversely, undergraduate students emphasised the importance of personal interaction and hands-on training. The research confirms that while remote learning offers many benefits it cannot fully replace traditional education. The optimal solution would be a blended learning model that combines the advantages of both approaches, ensuring flexibility while maintaining the quality of education and practical training.
Sekundarne ključne besede: master's theses;radiologic technology;learning;study;education;distance learning;radiological technology;Covid-19;pandemic;motivation;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Zdravstvena fak., Oddelek za radiološko tehnologijo
Strani: 73 str., [16] str. pril.
ID: 26426374