magistrsko delo
Irena Švagelj Fajan (Avtor), Saša Jazbec (Mentor), Janez Skela (Mentor), Bernarda Leva (Komentor)

Povzetek

Kritično mišljenje kot ena ključnih kompetenc 21. stoletja je zelo pomembno pri razvijanju jezikovne in kognitivne zmožnosti učencev. V digitalni dobi, kjer je sposobnost analize, vrednotenja in refleksije informacij bistvenega pomena, se pojavlja potreba po učinkovitih in ciljno usmerjenih pedagoških pristopih. Umetna inteligenca (UI) ponuja nove možnosti za personalizirano in interaktivno učenje, vendar njen vpliv na razvoj višjih kognitivnih procesov v pouku tujega jezika ostaja premalo raziskan. V tem okviru magistrsko delo preučuje, kako lahko uporaba orodij UI, zlasti ChatGPT, prispeva k spodbujanju kritičnega mišljenja pri učencih. Raziskava temelji na pedagoškem pol eksperimentu, dopolnjenem z anketnim vprašalnikom in pol strukturiranimi intervjuji, ki so bili izvedeni med skupino osnovnošolcev. Analiza podatkov kaže, da strukturirana in pedagoško premišljena raba UI orodij pozitivno vpliva na učenčevo angažiranost, analitično razmišljanje in sposobnost refleksivnega učenja. Ugotovitve ponujajo smernice za učinkovito vključevanje UI v poučevanje tujih jezikov in poudarjajo ključno vlogo učitelja kot spodbujevalca kognitivnega razvoja.

Ključne besede

magistrska dela;poučevanje tujih jezikov;ChatGPT;pedagoški poleksperiment;angleščina;nemščina;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [I. Švagelj Fajan]
UDK: 004.8(043.2)
COBISS: 242549763 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 12
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Developing critical thinking in foreign language teaching using AI-supported tools
Sekundarni povzetek: Critical thinking, as one of the key competencies of the 21st century, plays an important role in the development of students’ linguistic and cognitive abilities. In the digital age, where the ability to analyse, evaluate and reflect on information is essential, there is an increasing need for effective and purpose-driven pedagogical approaches. Artificial intelligence (AI) offers new opportunities for personalised and interactive learning, yet its impact on the development of higher-order cognitive processes in foreign language teaching remains insufficiently explored. Within this context, the master's thesis investigates how the use of AI tools, particularly ChatGPT, can contribute to the promotion of critical thinking among learners. The research is based on a pedagogical quasi-experiment, complemented by a questionnaire and semi-structured interviews conducted with primary school pupils. Data analysis shows that a structured and pedagogically sound use of AI tools positively influences student engagement, analytical thinking, and reflective learning. The findings offer guidelines for the effective integration of AI into foreign language instruction and highlight the teacher's key role as a facilitator of cognitive development.
Sekundarne ključne besede: master theses;foreign language teaching;ChatGPT;pedagogical quasi-experiment;English;German;Učenje in poučevanje;Jeziki;Umetna inteligenca;Kritično mišljenje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za anglistiko in amerikanistiko, Oddelek za germanistiko
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IV, 131 str.))
ID: 26451786