magistrsko delo
Povzetek
Namen magistrskega dela je oblikovanje predlaganih nalog in didaktičnih iger za začetno učenje slovenščine kot drugega jezika, ki so povezane z učnim načrtom za začetno učenje slovenščine kot drugega jezika. Sekundarni namen je, da učiteljem s pomočjo ustvarjenih predlaganih nalog olajšamo načrtovanje in učenje učencev priseljencev pri dodatnih urah in tudi kasneje pri pouku. V teoretičnem delu magistrskega dela smo raziskali samo nekatere vidike in dejavnike, ki vplivajo na učenje učencev priseljencev. Opredelili smo pojem sporazumevalna zmožnost, predstavili razliko med drugim in tujim jezikom, natančneje opredelili pojme migrant, tujec in priseljenec, naredili pregled priseljevanja učencev priseljencev, natančneje zapisali zakonsko ureditev osnovnošolskega šolanja učencev priseljencev, zapisali glavne smernice za vključevanje učencev priseljencev v slovenski vzgojno-izobraževalni sistem, pregledali učne načrte za pouk slovenščine za učence priseljence ter pregledali in opisali ponujene učbenike za učenje slovenščine kot drugega jezika. V empiričnem delu smo ustvarili predlagane naloge in didaktične igre za začetno učenje slovenščine kot drugega jezika v osnovni šoli. Naloge so nastale na podlagi izkušenj z učitelji, ki poučujejo učence priseljence. Prav tako so povezane z učnim načrtom za začetno učenje slovenščine kot drugega jezika in so sestavljene tako, da so učenci priseljenci aktivno vključeni.
Ključne besede
magistrska dela;sporazumevalna zmožnost;osnovne šole;slovenščina kot drugi jezik;vključevanje učencev priseljencev;gradiva za poučevanje učencev priseljencev;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2025 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[M. Bukovec] |
UDK: |
37.091.3:811.163.6'243(043.2) |
COBISS: |
244482563
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
9 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Suggestions of exercises and didactic games for beginner learners of slovene as a second language in primary school |
Sekundarni povzetek: |
The aim of this thesis is to prepare exercises and didactic games for beginner students of Slovene as a second language which would apply to the syllabus for beginner students of Slovene as a second language. The other aim is to help teachers with planning and teaching of immigrant students during extra lessons for students immigrants as well as later during the classes by providing some pre-made exercises. The theoretical part explores some perspectives and factors that have impact on learning of immigrant students. It defines the communicative ability, explains the difference between a second and foreign language, defines the terms migrant, foreigner and immigrant, offers an overview of migration of immigrant students, provides main guidelines for integration of immigrant students in the Slovene education system, presents the syllabus for Slovene for immigrant students and describes the existing course materials for Slovene as a second language. The empirical part consists of exercises and didactic games for beginner students of Slovene as a second language in primary school. The exercises are a result of experiences from teachers of immigrant students combined with the syllabus for beginner learning of Slovene as a second language. The concept of these exercises demands active participation of immigrant students. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;communication ability;primary schools;Slovene as a second language;immigrant students;materials for teaching immigrant students;exercises and didactic games;Osnovnošolsko učenje in poučevanje (tuje govoreči);Slovenščina;Učila in učni pripomočki;Priseljenci;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 139 str.)) |
ID: |
26476090 |