magistrsko delo
Nina Domanjko (Avtor), Bojana Globačnik (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu je predstavljena analiza primerjave iger pri otrocih z govorno-jezikovnimi motnjami in otrocih z motnjo avtističnega spektra. Raziskali smo razlike v načinu igre, kako se otroci vključujejo v socialno interakcijo in kakšna je vloga odraslih pri oblikovanju ustreznega igralnega okolja. Igra ima eno od ključnih vlog v otrokovem razvoju, saj se s tem izboljšujejo kognitivne, socialne, komunikacijske in čustvene veščine otroka. V teoretičnem delu zaključnega dela smo zajeli bistvene značilnosti govorno-jezikovnih motenj in avtizma. Podrobno smo se lotili tudi tematike, kako pomembno je zgodaj prepoznati motnji in kakšen pomen ima strukturirana igra kot terapevtski pripomoček. V empiričnem delu je opisana analiza otrok z GJM in avtizmom in predstavitev več različnih oblik iger. Pričakovali smo, da bodo rezultati pokazali več rigidnosti, več težav v simbolni igri in slabšo socialno interakcijo pri otrocih z avtizmom. Nasprotno naj bi otroci z GJM imeli več želje po vključitvi v igro, vendar slabše jezikovne zmožnosti. Ob tem so veliko vlogo v obeh skupinah odigrali odrasli z vodstvom in tako z ustreznim pristopom omogočili lažjo vključitev otroka v igro.

Ključne besede

magistrska dela;avtizem;govorno-jezikovne motnje;igra;otroci s posebnimi potrebami;šola s prilagojenim programom;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [N. Domanjko]
UDK: 376(043.2)
COBISS: 243846915 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 25
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparison of play in children with speech and language disorders and children with autism
Sekundarni povzetek: In the master's thesis, an analysis will be conducted comparing play behaviour in children with speech and language impairments and children with autism spectrum disorder. Special attention will be given to differences in modes of play, the ways in which they engage in social interaction, and the role of adults in shaping an appropriate play environment. It is important to note that play holds one of the key roles in a child's development, as it enhances cognitive, social, communicative, and emotional skills. In the theoretical part of the thesis, the essential characteristics of speech and language impairments and autism will be presented. The discussion will also address the importance of early recognition of these disorders and the significance of structured play as a therapeutic tool. The empirical section will focus on the analysis of children with speech and language impairments and autism, as well as the presentation of various forms of play. It is expected that the results will reveal greater rigidity, more difficulties in symbolic play, and weaker social interaction in children with autism. Conversely, children with speech and language impairments are expected to demonstrate a greater desire to engage in play, albeit with weaker linguistic abilities.
Sekundarne ključne besede: master theses;autism;speech and language disorders;play;children with special needs;school with an adapted curriculum;Vzgoja in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami;Govorne motnje;Otroci z avtizmom;Igra;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 62 str.))
ID: 26545062