magistrsko delo

Povzetek

V času številnih priseljevanj tuje govorečih posameznikov v slovenski prostor se potrebe po učenju in poučevanju slovenščine kot drugega in tujega jezika (SDTJ) znatno povečujejo. Zelo pomemben del učenja SDTJ predstavlja usvajanje besedišča. Na uspešnost pri učenju drugega ali tujega jezika v veliki meri vpliva med drugim izbira ustreznih strategij učenja. V magistrskem delu zato opredeljujemo strategije učenja besedišča v SDTJ in preučujemo, katere strategije pri učenju besedišča v slovenskem jeziku uporabljajo tuji študentje, ki se slovenščine učijo kot drugega ali tujega jezika. Naša raziskava je potrdila, da je uporaba strategij učenja besedišča pri učenju slovenščine kot drugega in tujega jezika pomembna, saj smo ugotovili, da obstajajo statistično pomembne razlike pri izbiri strategij učenja besedišča tako glede na jezikovno raven kot glede na jezikovno skupino učečega.

Ključne besede

magistrska dela;slovenščina kot drugi in tuji jezik;učenje;usvajanje jezika;poučevanje;učne strategije;besedišče;strategije učenja besedišča;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [K. Pšeničnik]
UDK: 37.091.3:811.163.6'243'367.62(043.2)
COBISS: 245606147 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 14
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Vocabulary learning strategies in Slovenian language as a second and foreign language
Sekundarni povzetek: In a time of numerous foreign immigrants' arrival to the Slovene-speaking space, there is a notable increase in the need for Slovene to be learned and taught as a second and foreign language (SSFL). Vocabulary acquisition is an immensely important part of the process of SSFL learning. Success rates in learning a second or a foreign language are, to a great extent, influenced by the selection of appropriate learning strategies. The master's thesis thus defines vocabulary learning strategies in SSFL and examines which strategies of learning Slovene vocabulary are commonly employed by foreign students studying Slovene as a second or foreign language. Our research showed that the use of strategies to learn vocabulary while learning Slovene as a second or foreign language is important, supported by the findings of statistically relevant differences in vocabulary learning strategy selection, dependent on both the language-acquisition level and language group of the learner.
Sekundarne ključne besede: master theses;Slovene as a second and foreign language;learning;language acquisition;teaching;learning strategies;vocabulary;vocabulary learning strategies;Učenje in poučevanje;Slovenščina;Besedišče;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovenski jezik in književnost, Oddelek za pedagogiko
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XII, 117 str.))
ID: 26598506