ǂa ǂcase study of association AED
Jure Turk (Avtor), Igor Perko (Mentor), Michael Adu Kwarteng (Komentor)

Povzetek

Uporabniška izkušnja predstavlja povezavo med digitalnimi produkti in končnimi uporabniki ter vpliva na njihov način uporabe. Raziskav na področju uporabniške izkušnje je vse več, saj je zaradi vedno večjega števila digitalnih produktov tehnologija vedno bolj vpeta v naš vsakdanjik. Kljub naraščajočemu trendu digitalizacije se večina raziskav na področju uporabniške izkušnje osredotoča predvsem na potrošniške produkte. Spletne strani nevladnih organizacij so pogosto izvzete iz raziskav o uporabniški izkušnji, saj se spletne strani ne osredotočajo na trženje fizičnih ali digitalnih produktov uporabnikom, ampak imajo praviloma informativen pomen. V tej raziskavi se osredotočamo na vlogo uporabniške izkušnje spletnih straneh nevladnih organizacij, ki jo nato raziščemo na analizi primera Društva AED. V teoretičnem delu opredelimo dimenzije in pomen uporabniške izkušnje ter načine evalvacije uporabniške izkušnje, nato opravimo pregled literature nevladnih organizacij, njihove značilnosti, izzive, vloge in kakšen je njihov odnos z digitalnimi produkti ter s katerimi izzivi se soočajo na tem področju. Posledično raziščemo tudi uporabniško izkušnjo in zadovoljstvo uporabnikov ter njuno povezavo v predhodnih študijah ter pri analizi le-te analiziramo povezave med našimi izbranimi vhodnimi spremenljivkami, uporabniško izkušnjo in zadovoljstvom uporabnikov. V praktičnem delu na podlagi znanja, pridobljenega iz teoretičnega dela, identificiramo dimenzije UX Honeycomb modela. Na podlagi spremenljivk kreiramo konceptualni model ter vprašalnik, namenjen članom Društva AED. Rezultate analiziramo s PLS-SEM metodo. Kljub predhodni raziskavi, ki potrjuje vpliv vhodnih spremenljivk, za katere smo predvideli, da vplivajo na uporabniško izkušnjo, je statistično značilna le tehnična kvaliteta spletnih strani. Kljub splošni kakovosti modela s Forner-Lockerjevim algoritmom ugotovimo, da so si vprašanja, kljub temu da so prilagojena iz že prej uveljavljenih raziskav, medsebojno podobna. Model potrdi našo hipotezo o mediatorskem odnosu med uporabniško izkušnjo in zadovoljstvom uporabnikov, zato hipotezo sprejmemo.

Ključne besede

spletne strani;uporabniške izkušnje;spletna komunikacija;digitalna angažiranost;nevladne organizacije;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: J. Turk
UDK: 004.774:061.2
COBISS: 246919171 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 6
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Ocenjevanje uporabniške izkušnje spletnih strani nevladnih organizacij: Študija primera društva AED
Sekundarni povzetek: User experience represents the connection between digital products and end users and influences their way of using them. Research in the field of user experience is increasing, as the increasing number of digital products makes technology increasingly embedded in our everyday lives. Despite the growing trend of digitalization, most research in the field of user experience focuses primarily on consumer products. Websites of non-governmental organizations are often excluded from user experience research, as their websites do not focus on marketing physical or digital products to users but rather have a mainly informative meaning. In this research, we focus on the role of user experience on websites of non-governmental organizations, which we then define by analyzing the case of the Association AED. In the theoretical part, we define the dimensions and meaning of user experience, and different ways of evaluating user experience, then we review the literature on NGOs, their characteristics, challenges, roles, and their relationship with digital products, and what challenges they face in this area. As a result, we also investigate user experience and user satisfaction and their connection in previous studies. In the analysis of previous studies, we analyzed the connections between our selected input variables, user experience, and user satisfaction. In the practical part, based on the knowledge gained from the theoretical part, we identify four dimensions of the UX Honeycomb model. Based on the variables, we create a conceptual model, and a questionnaire intended for members of the AED Association . The results are analyzed using the PLS-SEM method. Despite previous research confirming the impact of the input variables that we predicted to affect the user experience, only the technical quality of the websites is statistically significant. Despite the general quality of the model, with the Forner-Locker algorithm we find that the questions, despite being taken and adapted from previously established research, are similar to each other. The model thus confirms our hypothesis about the interatomic relationship between user experience and user satisfaction.
Sekundarne ključne besede: user experience;non-governmental organizations;website evaluation;online communication;digital engagement;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IV, 73 str.))
ID: 26610549